تاریخ انتشار :يکشنبه ۶ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۱۵
جالب است ۰
سازمان بورس و اوراق بهادار در ابلاغیه ای همه شرکت های سرمایه گذاری ثبت شده از جمله ۲۳ شرکت حاضر در بورس و فرابورس را مکلف کرد از صورت‌های مالی نمونه استفاده کنند.
شفافیت شرکت های سرمایه گذاری بیشتر می شود
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،بر اساس اطلاعیه سازمان بورس، این صورت‌های مالی در شامل حداقل الزامات ارائه و افشا بوده و در صورتی‌ که سازمان بورس، الزامات بیشتری برای ارائه و افشا در صورت‌های مالی اعلام کند، شرکت‌ها مکلف به ارائه اطلاعات هستند.

افزون بر این، در تهیه صورت‌های مالی نمونه، به افشای مناسب و کافی اطلاعات تحت شرایط عمومی و کلی تاکید و از پرداختن به اطلاعات مرتبط با شرایط خاص، خودداری شده و در موارد با اهمیت، اطلاعات مرتبط با شرایط خاص نیز باید حسب مورد و ضرورت طبق استانداردهای حسابداری گزارش شود.

براساس این گزارش، طبق دستورالعمل شناسایی و ثبت نهادهای مالی فعال دربازار اوراق بهادار نزد سازمان (مصوب 21 آبان 90)، شرکت سرمایه‌گذاری باید حداقل 80 درصد از دارایی‌ها را به سرمایه‌گذاری در اوراق بهادار و حداقل 70 درصد از دارایی‌ها را به سرمایه‌گذاری در اوراق بهاداری اختصاص دهد که در اثر سرمایه‌گذاری در این اوراق بهادار به‌ تنهایی یا به همراه اشخاص تحت کنترل خود در شرکت ناشر اوراق بهادار یادشده، نفوذ قابل ملاحظه پیدا نکند یا کنترل آن را به‌ دست نیاورد.

https://sarmayegozarionline.ir/vdce7n8z.jh8vzi9bbj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما