تاریخ انتشار :شنبه ۵ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۵۸
جالب است ۰
در بازارهای جهانی رخ داد؛

افت ۲ درصدی بهای نفت

در حالی که عربستان و روسیه تعدیل کاهش تولید هایی را که به ترمیم قیمت جهانی نفت کمک کرده مورد بحث قرار داده اند، قیمت نفت روز جمعه بیش از ۲ درصد کاهش یافت.
افت ۲ درصدی بهای نفت
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،قیمت هر بشکه نفت برنت در پایان معاملات دیروز با 2 دلار و 35 سنت، معادل 3 درصد کاهش به 76 دلار و 44 سنت رسید. قیمت نفت برنت در این هفته حدود 2.7 درصد کاهش داشت که بیشترین کاهش هفتگی از اوایل ماه آوریل تاکنون محسوب می شد.

قیمت نفت خام آمریکا نیز در پایان معاملات دیروز با 2 دلار و 83 سنت، معادل 4 درصد کاهش به 67 دلار و 88 سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت در پایان معاملات هفتگی افت حدودا 4.9 درصدی را به ثبت رساند که بیشترین کاهش از اوایل ماه فوریه تاکنون بود.

شکاف قیمت نفت خام آمریکا و نفت برنت دیروز به 8 دلار و 60 سنت رسید که بیشترین شکاف قیمت از 17 می تاکنون بود.

وزرای انرژی عربستان و روسیه، در آستانه نشست مهم ماه آینده اوپک در وین، دیروز در سن پترزبورگ روسیه دیدار کردند تا مفاد توافق کاهش تولید را که در طی 17 ماه گذشته در حال اجرا بوده مورد بازبینی قرار دهند.

به گفته منابع آگاه، وزرای انرژی کشورهای عربستان و روسیه در کنار همتای اماراتی شان، افزایش حدودا یک میلیون بشکه ای تولید نفت را مورد بحث قرار داده اند.

وزیر انرژی روسیه گفت، وزرای کشورهای عضو و غیر عضو اوپک احتمالا در نشست ماه آینده در وین تصمیم خواهند گرفت کاهش تولید ها را به صورت تدریجی تعدیل کنند.

تشدید تحریم ها علیه ایران از سوی آمریکا، در طی هفته های اخیر موجب رشد بیشتر قیمت نفت شده بود.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcdso0f.yt0jj6a22y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما