تاریخ انتشار :سه شنبه ۱ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۵۳
جالب است ۰
سخنگوی دولت اعلام کرد که از روز اول فروردین ماه سال جاری تا روز ۲۹ اردیبهشت ماه برای ثبت سفارش ۱۰۰ هزار و ۱۹۸ قلم کالا، میزان ۱۴ میلیارد و ۳۳۴ میلیون دلار تخصیص یافته است.
اختصاص ۱۴ میلیارد دلار برای واردات کالا از ابتدای ۹۷
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،محمدباقر نوبخت صبح امروز و در نشست خبری هفتگی خود با خبرنگاران با اعلام این مطلب افزود: قرار ما این بود که ارز مورد نیاز کشور را تا جایی که می توانیم شناسایی کنیم و بدون محدودیت با ثبت سفارش برای واردات تخصیص دهیم.

وی افزود: همچنین قرار بود کسانی که از امکانات کشور برای تولید کالا استفاده می کنند، ارز صادراتی خود را به داخل بدون پیمان سپاری ارزی عرضه کنند. نوبخت تاکید کرد: اگر کالایی با نرخ ارزی بالاتر از 4 هزار و 200 تومان برای فروش محاسبه می شود، مردم اطمینان داشته باشند که آن کالا قاچاق است.

سخنگوی دولت با اشاره به آخرین گزارشات اعلام شده از سوی بانک مرکزی و وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: براساس گزارش وزارت صمت طی 2 ماه گذشته برای 100 هزار و 198 قلم کالا، 14 میلیارد 334 میلیون دلار ثبت سفارش شده است.

رییس سازمان برنامه و بودجه به تفکیک ثبت سفارش واردات کالا پرداخت و گفت: از ابتدای فروردین تا 29 اردیبهشت ماه برای کالاهای اساسی 2 هزار و 389 قلم کالای اساسی، یک میلیارد و 96 میلیون دلار تخصیص یافته است.

نوبخت ادامه داد: در مدت مشابه برای 17 هزار و 270 قلم کالاهای مصرفی یک میلیارد و 518 میلیون دلار، برای 59 هزار و 432 قلم کالای واسطه ای که عمدتا مورد نیاز کارگاه های تولیدی بوده اند، 8 میلیارد و 512 میلیون دلار تخصیص یافته است.

وی رقم تخصیص یافته برای 15 هزار و 508 قلم کالای سرمایه ای را 2 میلیارد و 665 میلیون دلار و برای 5 هزار و 599 قلم سایر کالاها 543 میلیون دلار اعلام کرد.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcb0ab8.rhbzapiuur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما