تاریخ انتشار :شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۴۳
جالب است ۰
کره جنوبی اعلام کرد «نمی تواند شاهد پیمان شکنی دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا درخصوص توافق هسته ای باشد» بنابراین خود را برای مواجهه با شرایط جدید و حراست از تعاملات تجاری با ایران آماده می کند.
کره جنوبی برای تجارت با ایران در شرایط جدید آماده می شود
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین، نشست مهمی از سوی وزارت خارجه کره جنوبی و بخش ها و شرکت های مختلف و ادارات اقتصادی این کشور برای بررسی شرایط فعلی و حفظ تجارت با ایران در این کشور برگزار شده است.

ریاست نشست را 'یون کانگ هیون' معاون وزیر خارجه کره جنوبی در امور اقتصادی برعهده داشته و اعلام شده است که شماری از صاحبان شرکت های مختلف و نمایندگانی از وزارت خارجه و دیگر سازمان های دولتی ذی ربط نیز در آن شرکت کرده اند.
خبرگزاری یونهاپ از کره جنوبی با اشاره به برگزاری نشست مذکور آورده است که این کشور همچنین برای برون رفت از شرایط موجود و معافیت از تحریم های احتمالی با دولت آمریکا رایزنی خواهد کرد.
وزارت خارجه کره جنوبی هم در بیانیه ای آورده است که ما با تمام مسئولان و مقام های ذی ربط رایزنی خواهیم کرد تا مشخصا اقدامات دولت آمریکا مانع گسترش روابط تجاری این کشور و شرکت های کره ای با ایران نشود.
این بیانیه می افزاید که نشست مذکور تلاشی از سوی سازمان ها و نهادهای مختلف دولتی و اقتصادی کره جنوبی بوده است تا بتوان در چارچوب توافق هسته ای معاملات با ایران را ادامه داد.
اگرچه ترامپ سه شنبه گذشته (18 اردیبهشت - 8 مه) خروج آمریکا از توافق هسته ایران و 1+5 و بازگرداندن تحریم ها علیه ایران را اعلام کرد امام خیلی از کشورهای جهان از جمله کشورهای اروپایی، چین، ژاپن و کره جنوبی همچنان خواستار توسعه و تقویت فعالیت های تجاری و اقتصادی با ایران هستند.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcgyw9q.ak9uu4prra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما