تاریخ انتشار :شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۲۴
جالب است ۰
در مقایسه با هفته گذشته رقم خورد؛

بهای اونس افت کرد

قیمت طلا در معاملات هفته گذشته بازارهای جهانی با افت ۲ درصدی نسبت به هفته قبل از آن مواجه شد.
بهای اونس افت کرد
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین، در حالی که بروز تنش سیاسی در ایتالیا و خروج سرمایه از بازار اوراق قرضه دولت این کشور باعث شده سرمایه گذاران به دنبال سرمایه گذاری امن در بازار طلا بروند قیمت فلز زرد روز جمعه با افزایش همراه بود. افت ارزش دلار نیز در رشد قیمت طلا موثر بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات دیروز با 0.17 درصد افزایش به 1293 دلار و 4 سنت رسید. قیمت طلای آمریکا نیز در پایان معاملات روز جمعه با 0.18 درصد افزایش به 1291 دلار و 70 سنت رسید.به رغم این افزایش قیمت، فلز زرد بیشترین کاهش هفتگی از اوایل ماه دسامبر تاکنون را به ثبت رساند و نسبت به هفته گذشته حدود 2 درصد کاهش قیمت داشت.

درخواست های احزاب پوپولیست ایتالیا برای تشکیل دولت بعدی این کشور که وعده افزایش هزینه ها را داده، موجب شده تا سرمایه گذاران دست به خروج پول های خود از بازار اوراق قرضه این کشور بزنند و اقدام به خرید طلا کنند.

تحلیلگران کومرزبانک در یادداشتی نوشتند:وقوع یک بحران بدهی در ایتالیا تاثیراتی بسیار گسترده تر از بحران بدهی یونان خواهد داشت. در صورت وقوع چنین بحرانی بازار طلا منتفع خواهد شد. تنش های سیاسی در ایتالیا در بازارهای جهانی بورس نیز موجب بروز آشفتگی شد که این مسئله نیز موجب تقویت قیمت طلا شد.

وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز گفت، همچنان انتظار می رود قیمت طلا به حدود 1302 دلار افزایش یابد.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcefx8z.jh8ffi9bbj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما