تاریخ انتشار :شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۵۹
جالب است ۰
معاملات هفته چهارم اردیبهشت نشان داد:

افزایش ۱۲۴۷ واحدی شاخص بورس

معاملات بورس در هفته جاری با رشد بیش از ۱۲۰۰ واحدی شاخص کل بورس فضای متفاوتی را برای سهامداران رقم زد.
افزایش ۱۲۴۷ واحدی شاخص بورس
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین، آمار و اطلاعات بازار سهام نشان می دهد که در هفته گذشته، داد و ستدها در تالار شیشه ای با رشد اکثر شاخص های بورس روزهای سبزی را برای سهامداران رقم زد و بر بستر آن شاخص کل بورس با 1247 واحد افزایش نسبت به هفته سوم اردیبهشت ماه مجددا در کانال 94 هزار واحد قرار گرفت.

تحرک شاخص های اصلی

نگاهی دقیق تر به فرایند رفتار معاملاتی سهامداران حقیقی و حقوقی در تالار شیشه ای مشخص می کند که در پایان معاملات هفته منتهی به 26 اردیبهشت ماه 97 شاخص کل بورس با 1.3 درصد افزایش نسبت به هفته سوم اردیبهشت ماه، به رقم 94.940 واحد رسیده است.

از سویی دیگر، بر اساس این گزارش، شاخص بازار اول با 917 واحد افزایش به رقم 67.614 واحد رسید و شاخص بازار دوم با 2.501 واحد کاهش عدد 212.832 واحد را تجربه کرد و به این ترتیب شاخص بازار اول با  1.735 درصد افزایش و شاخص بازار دوم  با 1.19 درصد کاهش نسبت به هفته قبل  از آن مواجه شدند.

ارزش کل معاملات

همچنین در پنج روز کاری هفته گذشته، ارزش کل معاملات اوراق بهادار به 17.994 میلیارد ریال بالغ شد که نسبت به هفته قبل از آن 23  درصد افزایش یافته است.

در ضمن تعداد 7.544 میلیون انواع اوراق بهادار در بیش از 273 هزار دفعه مورد معامله قرار گرفت و به ترتیب 34 و 16 درصد افزایش را نسبت به هفته قبل از آن تجربه کردند.

این درحالی است که تعداد 80 میلیون واحد از صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله در بورس تهران به ارزش کل بیش از 819 میلیارد ریال مورد معامله  قرار گرفت با 27 درصد افزایش نسبت به هفته قبل از آن  همراه شد.

چشم انداز تالار شیشه ای

به این ترتیب بعد از هفته ها، سهامداران تالار شیشه ای روزهای نسبتا پر رونقی را در این بازار تجربه کردند که البته با تردید و نگرانی های ادامه داری از جهت بازگشت روزهای متزلزل همراه است. به همین دلیل برای تثیبت این وضعیت باید عمق معاملات به صورت بنیادی در بازار سهام بیشتر شود تا با کنترل نوسان در داد و ستدها روند رو به رشد بورس ادامه دار باشد.

نوسان شاخص کل بورس و ارزش بازار سهام در هفته چهارم اردیبهشت ماه 97



https://sarmayegozarionline.ir/vdcizpaz.t1ayy2bcct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما