تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۰۹
جالب است ۰
در بازار داخلی ؛

روند قیمت طلا نزولی شد

حدود یک هفته اخیر بازار طلای داخلی با روند کاهشی روبرو شده و هر گرم طلای ۱۸ عیار حدود ۱۱ هزار تومان افت قیمت پیدا کرده است و به ۱۸۳ هزار تومان رسیده است.
روند قیمت طلا نزولی شد
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،این روزها بازار طلا و جواهر با رکود عمیقی مواجه است و عملا خرید و فروشی در بازار انجام نمی‌شود. مدتی است که بعد از نوسانات در بازار طلا و سکه این‌ بازارها با رکود نسبی مواجه شده و به طور ویژه این رکود در بازار سنتی طلا و جواهر این روزها بیشتر مواجه است. این وضعیت باعث شده که خرید و فروش به شکل مطلوب انجام نشود و حتی برخی طلافروشان ترجیح بدهند کرکره‌هایشان را پایین بکشند.

به گفته محمد ولی - رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران - اگر حتی فروشندگان بخواهند طلای ساخته شده‌ای را بفروشند، ضرر می‌کنند، به دلیل اینکه نمی‌دانند آیا طلایی را که می‌فروشند را می‌توانند با همان قیمت جایگزین کنند یا خیر. به همین دلیل قدرت تصمیم‌گیری از خریدار و فروشنده گرفته شده است.

البته بررسی روند قیمتی طلا در بازار داخلی طی یک هفته اخیر نشان از کاهش حدود 10 هزار تومانی دارد.

19 اردیبهشت ماه قیمت هر گرم طلای 18 عیار 194 هزار تومان بود. تا 21 اردیبهشت حرکت صعودی این نوع طلا ادامه داشت و به بیش از 200 هزار تومان رسید. اما از این روز به بعد روند قیمت طلا 18 عیار معکوس شد. در 23 اردیبهشت به حدود 191 هزار تومان رسید و 24 اردیبهشت شیب کاهش تندتر شد و حدود 183 هزار تومان عرضه شد. در مجموع طی یک هفته اخیر هر گرم طلای 18 عیار حدود 11 هزار تومان کاهش قیمت پیدا کرده است.

محمد کشتی آرای - عضو هیات رئیسه اتحادیه طلا و جواهر - درباره آینده بازار طلا گفته است که پس از خروج آمریکا از برجام برای ساعاتی بازار طلا با نوسانات قیمت مواجه شد اما در حال حاضر شرایط با روز گذشته تفاوت چندانی ندارد و شوک قیمتی به طلا وارد نشده است. همچنین پیش‌بینی می‌شود در روزهای آینده افزایش قیمت نداشته باشیم.

به گفته وی بازار طلا در شرایط عادی است و حتی پیش‌بینی می‌کنیم در روزهای آینده با نوعی ثبات قیمت مواجه شویم و قیمت‌ها بالاتر از حد فعلی نرود و همچنین بی‌شک تحویل سکه‌های پیش‌فروش شده نیز عاملی مثبت در کنترل بازار و کاهش قیمت‌ها خواهد بود.

در همین بازه زمانی اونس جهانی طلا تغییر و نوسان چندانی نداشت و از 1312 دلار به 1314 دلار رسید که به نظر می‌رسد ثبات بازار جهانی از عوامل تاثیرگذار در کاهش قیمت طلای داخلی بوده است.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcjotev.uqeavzsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما