تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۰۲
جالب است ۰
شرکت هایی که از رشد قیمت نفت و فلزات اساسی در بازارهای جهانی منتفع می شوند در اولویت سرمایه گذاری هستند. شرکت های پالایشی، فولادی، فلزی و سنگ آهنی بهترین گزینه ها برای سرمایه گذاری هستند. شرکت های این گروه ها علاوه بر اینکه نقدشوندگی بالا دارند، در مجامع پیش رو سودهای خوبی نیز تقسیم خواهند کرد. همچنین P/E این گروه ها نیز مناسب است.
بهترین استراتژی سهامداران با آغاز فصل مجامع
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،مدیر صندوق های سرمایه گذاری تامین سرمایه لوتوس پارسیان در خصوص استراتژی های جدید بازار سرمایه با توجه به خروج بازار از حالت انتظار و ورود توافق بین المللی برجام در فازی جدید گفت: بازار سرمایه در ماه های اخیر با تحولاتی مثل افزایش چشم گیر نرخ ارز و ریسک خروج آمریکا از برجام مواجه شد که تا حدودی باعث افزایش نوسان این بازار شده بود.

مهدی محمودی با اشاره به اینکه ریسک های مذکور در حال حاضر از بازار حذف شده اند، افزود: با کنترل بازار ارز و خروج امریکا از برجام بازار سرمایه تعیین تکلیف شد و تا حدودی اثرات این وقایع نیز در بازار پیش خور شده است.

وی مذاکرات دولت ایران با سایر شرکای برجام و اتحادیه اروپا را مورد توجه قرار داد و گفت: البته بخش قابل توجهی از مبادلات تجاری ایران با کشورهای آسیایی است و با توجه به تاکید اخیر دولت چین به کسب استقلال بیشتر و ایستادگی در مقابل ترامپ در جریان جنگ اقتصادی ، نگرانی از بابت مبادلات تجاری ایران با کشورهای بزرگ آسیایی به خصوص چین وجود ندارد .

وی تاکید کرد: چین اقتصاد بزرگی است و در شرایط امروز که قصد ندارد متکی و دنباله رو آمریکا باشد باعث شده اجماع جهانی که در دوره قبلی تحریم ها علیه ایران رخ داده بود ، این بار اتفاق نیفتد.

این کارشناس بازار سرمایه درباره صنایع برتر بازار سرمایه با اشاره به رشد قیمت های جهانی گفت: در ماه های اخیر قیمت های جهانی رشد خوبی داشتند، نفت در محدوده 75 دلار در نوسان است و پیش بینی می شود تا یک سال آینده در همین ارقام تثبیت شود.

وی درباره رشد قیمت فلزات اساسی در بازارهای جهانی تاکید کرد: در حوزه کامودیتی ها نیز قیمت ها در بازارهای جهانی صعودی است و پیش بینی می شود 20 تا 30 درصد بالاتر از قیمت های فعلی را نیز تجربه کنند.

محمودی سهم صنایع وابسته به قیمت های جهانی را در بازار سرمایه ایران قابل توجه دانست و گفت: بر همین اساس صنایع بزرگ بازار متاثر از رشد قیمت در بازارهای جهانی صعودی و گزینه مناسبی برای سرمایه گذاری هستند.

وی شرکت هایی که از رشد قیمت نفت و فلزات اساسی در بازارهای جهانی منتفع می شوند را در اولویت سرمایه گذاری دانست و گفت: شرکت های پالایشی، فولادی، فلزی و سنگ آهنی بهترین گزینه ها برای سرمایه گذاری هستند. شرکت های این گروه ها علاوه بر اینکه نقدشوندگی بالا دارند، در مجامع پیش رو سودهای خوبی نیز تقسیم خواهند کرد. همچنین P/E این گروه ها نیز مناسب است.

مدیر صندوق های سرمایه گذاری تامین سرمایه لوتوس پارسیان بهترین استراتژی امروز سرمایه گذاران را با توجه به نزدیکی فصل مجامع، ورود به شرکت هایی دانست که سود نقدی مناسبی در مجامع دارند و تاکید کرد: شرکت های صادرات محور سال گذشته از محل افزایش نرخ دلار و فروش ارز در بازار آزاد سودهای خوبی شناسایی کردند.

محمودی در خاتمه گفت: سرمایه گذاران در فصل مجامع ترجیح می دهند در سهام با P/E پایین و نقدشوندگی بالا وارد شوند تا از سود نقدی مجامع بهره ببرند.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcdxs0f.yt05f6a22y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما