تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۰۳
جالب است ۰
در تمام جریان‌های صعودی، کسانی بیشترین سود را کسب می‌کنند که نقطه بهینه‌ برای ورود پیدا کنند. نقطه بهینه درست زمانی به دست می‌آید که جریان عمومی به سمت اتمام اصلاح متمایل شده باشد. اما در این فضا به دلیل تراکم جو منفی و بهای بیشتر به اخبار ناامید‌کننده، عموما اخبار مثبت و تحلیل‌های مخالف جریان خریداری ندارند.
برندگان واقعی در بورس
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین، این موضوع در حالت معکوس زمانی که بازار در مسیر صعودی در حال حرکت است نیز وجود دارد. اما واقعیت راه خود را می‌رود.

بحث اصلی در این مطلب مربوط به برندگان واقعی‌ است. اینکه چه کسانی بهترین سودها را از آن خود می‌کنند. برای نزدیک شدن ذهن ذکر مثالی درخصوص سودآوری پتروشیمی زاگرس و حرکت قیمت سهام این شرکت در بورس خالی از لطف نیست. آبان 95 قیمت هر سهم پتروشیمی زاگرس کمتر از 1000 تومان به ازای هر سهم بود. این قیمت از لحاظ منطق سودآوری بورسی برای ورود جذاب بود اما درجا زدن قیمت هر سهم این شرکت به مدت 6 ماه تمام توجه‌ها را از «زاگرس» دور کرده بود. قیمت سهم به‌طور خزنده و در عرض 15 روز به 1300 تومان رسید و در بازه‌ای 2 ماهه شاهد کسب سود 100 درصدی از ابتدای روند بودیم. حتی اگر سهامدار این شرکت در روزهای خسته‌کننده درجا زدن قیمت سهام تمام مسیر کسل‌کننده 6 ماهه را نیز تجربه می‌کرد، بازدهی 8 ماهه 85 درصدی نصیب وی می‌شد. اما پس از تجربه چنین روندی چشم اهالی بورس تازه معطوف این نماد شد و حجم معاملات قدرتمند تا نزدیک مجمع سالانه (بازه زمانی 5/ 4 ماهه) تنها به سودآوری 16 درصدی سهامداران انجامید و این روند با احتساب سود مجمع و با گذشت 8 ماه سودی معادل 23 درصد را نصیب سهامداران خود کرد. از این دست مثال‌ها به وفور در سال‌های اخیر پیدا می‌شوند و این درحالی ا‌ست که طی این مدت انواع ریسک‌های بزرگ و کوچک غیرسیستماتیک بازار سرمایه را تهدید کرده و می‌کند اما تحلیل راه خود را می‌رود.  این مثال به وضوح نشان می‌دهد که تشخیص روند و خرید سهام در زمان مناسب تا چه اندازه مهم و حیاتی ا‌ست و برندگان واقعی این بازار به‌طور قطع کسانی هستند که در ابتدای روند با یک سهم همراه می‌شوند. مهم‌ترین قسمت یک خرید موفق ایمان به تحلیل با رویکرد منطقی و پرهیز از هیجانات بازار است و در این بازار (منظور بورس اوراق بهادار تهران) بهترین سودها زمانی نصیب سهامداران می‌شود که به اصول عقلانی یک سرمایه‌گذاری متعهد باشند و اسیر جریان‌های زودگذر نشوند.  تیم تحلیلی «دنیای بورس» نیز با همین رویکرد اقدام به بررسی شرکت‌های مختلف، میزان سودآوری آنها و زمان ورود به سهام می‌کند. علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به سایت www.donyayebourse.com از آخرین تحلیل‌ها از سهام جذاب دوران کم‌رمق بورس مطلع شوند.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcg3w9q.ak9uz4prra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین