تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۴۲
جالب است ۰
کارشناس بانک گفت:در حال حاضر ۲۵ درصد سهم بازار پول در اختیار موسسات غیرمجاز بانکی است و دولت درصدد ساماندهی این موسسات است.
موسسات غیرمجاز ۲۵درصد سهم بازار پول را به خود اختصاص داده‌اند
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،هادی حق‌شناس با بیان اینکه ساماندهی موسسات غیرمجاز یکی از اقدامات مثبت دولت  است، اظهار کرد: در حال حاضر  25 درصد سهم بازار پول در اختیار موسسات غیرمجاز بانکی است و دولت  درصدد ساماندهی این موسسات است.

وی ادامه داد: هرگاه بانک مرکزی با سیاست‌های پولی و انقباضی درصدد تنظیم نرخ تسهیلات و سپرده‌های بانکی حرکت کرد، متأسفانه موسسات غیرمجاز این سیاست‌ها را در راستای منافع خود خنثی کردند.

این کارشناس بانکی با بیان اینکه فقدان یک سیاست پولی کارآمد در بازار ارز از عوامل تلاطم در این بازار به حساب می‌آید، تصریح کرد: حدود یک‌میلیون و 500 هزار میلیارد تومان نقدینگی در کشور وجود دارد و از سوی دیگر بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات مشکل نقدینگی دارند؛ بنابراین ساماندهی موسسات غیرمجاز یکی از ملزومات بانک مرکزی است که بتواند بازار پول را کارآمد کند.

به گفته حق شناس، رویکرد اصلی بانک مرکزی در فرآیند ساماندهی موسسات، محافظت و مراقبت از منافع سپرده‌گذاران خُرد و پرهیز از رویکرد‌های غیراصولی استوار است.

https://sarmayegozarionline.ir/vdciuraz.t1aqu2bcct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما