تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۴۵
جالب است ۰
معاون مدیرعامل شرکت ملی نفت در امور مهندسی و توسعه از امضای قرارداد میدان فرزاد با هندی ها خبر داد و گفت:هفت قرارداد نفتی تا پایان شهریور و ١۰ قرارداد دیگر تا پایان سال امضا می شود.
هفت قرارداد نفتی تا پایان شهریور امضا می‌شود
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین، غلامرضا منوچهری معاون مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در امور توسعه و مهندسی در نشست خبری که در بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی برگزار شد با اشاره به برنامه ها و قراردادهای آتی شرکت ملی نفت ایران گفت: سال گذشته سه قرارداد نفتی امضا شد و پیش بینی می‌شود در آینده نزدیک چهارمین قرارداد نیز امضا شود.

وی از امضای 7 قرارداد تا پایان شهریورماه خبر داد و گفت: البته این به معنی بسته شدن قرارداد برای ١٥میدان است زیرا برخی قراردادها شامل دو یا سه میدان می‌شوند.

معاون مدیرعامل شرکت ملی نفت در امور مهندسی و توسعه ادامه داد: علاوه بر 7 قرارداد مذکور  مذاکره برای ١۰ قرارداد دیگر هم پیش می‌رود و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال امضا شود.

منوچهری درمورد طرح نگه داشت تولید میادین نفت خیز در مناطق نفت خیز جنوب، فلات قاره و نفت مرکزی توضیح داد: برای این طرح ٣٥ پروژه تعریف شده است که منجر به حفظ و افزایش تولید، حفاری چاه ها و امثال آن می‌شود. شش میلیارد دلار برآورد اجرایی این پروژه ها است که منابع آن فراهم شده است. این طرح‌ها توسط شرکت‌های داخلی اجرا می‌شود و تا پایان شهریور عمده پروژه‌ها به قرارداد می‌رسد، البته مناقصه ها در حال حاضر آغاز شده است.

وی با بیان اینکه در اجرای طرح مذکور از صد دکل به صورت همزمان استفاده خواهد شد، افزود: این تعداد معادل کل دکل هایی است که در کشور آماده کار است. در این طرح ها از کالا و تجهیزات ایرانی استفاده می‌شود. لیستی تهیه شده و شرکت های طرف قرارداد موظف هستند از اقلام ساخت داخل استفاده کنند.

معاون مدیرعامل شرکت ملی نفت در امور مهندسی و توسعه در ادامه درمورد سایر پروژه های این شرکت توضیح داد: یکی دیگر از پروژه ها به مدار آمدن پنج فاز ١٣، ٢٢، ٢٣، ٢٤و ١٤ پارس جنوبی و افزایش تولید است. یک فاز دریایی فاز ١٤با ظرفیت ٥۰۰میلیون فوت مکعب به مدار آمده و طی چهار ماه آینده ٥۰۰میلیون فوت مکعب دیگر به مدار خواهد آمد و به طور کلی یک میلیارد فوت مکعب از این فاز برداشت خواهد شد. همچنین با به مدار آمدن فازهای پارس جنوبی ٢۰۰هزاربشکه میعانات گازی به ظرفیت تولید اضافه میشود.

منوچهری از امضای قرارداد توسعه میدان گازی فرزاد تا پنج ماه آینده با شرکت ONGC هند خبر داد و اظهار کرد: همچنین خط لوله ٤۰اینچ اتان در پارس جنوبی اجرا می‌شود. اتان از فاز دو به فاز یک منتقل می‌شود و می‌تواند کمبود اتان طرح های پتروشیمی را جبران کند. این طرح تا سه ماه آینده تکمیل می‌شود.

وی با اشاره به طرح خط انتقال گوره به جاسک گفت: مناقصات اجرایی خط انتقال در چهار قطعه درحال نهایی شدن است. قرار است در جاسک تجهیزات ذخیره ١۰میلیون بشکه نفت ساخته شود. برای این طرح حدود سه میلیارد دلار سرمایه گذاری شده است.

معاون مدیرعامل شرکت ملی نفت در امور مهندسی و توسعه ادامه داد: پروژه خط صادرات گاز به عمان جلو می رود و توافق اصولی با دولت عمان انجام شده است. در این راستا درحال مذاکره با شرکت های خارجی هستیم که در این طرح سرمایه گذاری کنند.

منوچهری در ادامه درمورد عملکرد توتال در فاز ١١پارس جنوبی توضیح داد: توتال مناقصات را انجام داده و نتیجه را به شرکت ملی نفت و نفت و گاز پارس ارسال کرده و منتظر تایید است تا کار را به پیمان کارها ابلاغ کند.

غلامرضا منوچهری در جریان برگزاری مراسم معرفی 14 بلوک اکتشافی توسعه ای شرکت ملی نفت ایران که صبح امروز (دوشنبه 17 اردیبهشت ماه) در سالن خلیج فارس نمایشگاه بین المللی تهران برگزار شد، با بیان این که هم اکنون کشورهای همسایه از جمله عراق و عربستان در حوزه اکتشاف و تولید اندکی از ایران پیشی گرفته اند، گفت: ایران یکی از غنی ترین سرزمین های خاورمیانه از لحاظ منابع هیدروکربوری است که می بایست به بهترین شکل از این موهبت بهره گیرد.

وی با اشاره به وجود 50 فرصت سرمایه گذاری در حوزه اکتشاف و تولید که پیش از این معرفی شده اند، گفت: همچنان تعداد زیادی از این میادین در انتظار ورود به قرارداد توسعه ای هستند و فرصت برای سرمایه گذاری در بیشتر این میادین همچنان فراهم است.

منوچهری با اعلام این که در شرکت ملی نفت ایران هم اکنون 20 قرارداد همکاری برای پوشش حداکثری 50 فرصت سرمایه گذاری در دست بررسی است، عنوان کرد: در حال حاضر 3 قرارداد توسعه میادین مشترک را در قالب IPC امضا کرده ایم که امیدواریم تا پایان سال جاری تعداد بیشتری از میادین نفتی و گازی را در قالب قراردادهای جدید وارد فاز توسعه کنیم.

وی با اشاره به استراتژی شرکت ملی نفت برای جذابیت بخشیدن به فرصت های سرمایه گذاری، گفت امیدواریم ضمن معرفی 14 بلوک اکتشافی توسعه ای جدید، بتوانیم فرصت های بیشتری برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی فراهم کنیم .

منوچهری در خصوص توسعه میادین غرب کارون نیز افزود: برای توسعه غرب کارون با کشورهای ایرانی و چینی همکاری می کنیم اما همچنان با توجه به نیاز این صنعت به 200 میلیارد دلار سرمایه خارجی، از حضور شرکت های غربی در این حوزه استقبال می کنیم.

وی با بیان این که ایران همواره با چالش های پیش رو در حوزه های سیاسی و اقتصادی مواجه است، تصریح کرد: ایران همواره با مشکلات و چالش ها مقابله می کند و کماکان همچون گذشته به فعالیت در مسیر تعالی و رشد و توسعه صنعت نفت مصمم است.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcam6n6.49nia15kk4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین