تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۱۱
جالب است ۰
رییس کل سازمان امور مالیاتی اعلام کرد:

ارائه پیشنهاد کاهش ۵ درصدی مالیات واحدهای تولیدی به مجلس

رییس سازمان امور مالیاتی از ارائه پیشنهادکاهش نرخ مالیات واحدهای تولیدی از ۲۵ به ۲۰ درصد به مجلس در راستای تحقق شعار امسال خبر داد.
ارائه پیشنهاد کاهش ۵ درصدی مالیات واحدهای تولیدی به مجلس
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،سید کامل تقوی نژاد در مراسم افتتاحیه دومین اجلاس سراسری مدیران مالیاتی کشور که در بندر انزلی برگزار شد، با اشاره به نامگذاری امسال به سال « حمایت از کالای ایرانی» از سوی مقام معظم رهبری، تصریح کرد: نظام مالیاتی جزو اولین دستگاه هایی است که در این زمینه پیش قدم شد و حتی خودمان پیشنهاد کاهش نرخ مالیات واحدهای تولیدی از 25 درصد به 20 درصد را مطرح کرده ایم که تحقق آن مستلزم حمایت نمایندگان مجلس از این پیشنهاد است و این کاهش حدودا هشت هزار میلیارد تومانی در درآمدها را با تمرکز بر مبارزه با فرار مالیاتی و شناسایی مودیان جدید جبران خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه، اعتماد آفرینی و مودی مداری مهمترین جهت گیری سازمان در سال جاری است و به عنوان یک سازمان مردم نهاد، باید اعتماد عمومی را ارتقا ببخشیم، ادامه داد: ما امسال این شعار که باید سازمان محبوب مردم باشیم را سرلوحه اقدامات خود قرار داده ایم و در تمامی تعاملات خود با اصناف و بخش خصوصی، اعتمادآفرینی را به عنوان مهمترین رویکرد سازمانی دنبال می کنیم.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه اگر تاکنون نظام ما علی رغم تهدیدات و فشارهای بین المللی به سلامت به این نقطه رسیده، این بخاطر همین اعتماد مردم به نظام به عنوان مهمترین سرمایه اجتماعی است و فرض و مبنای ما نیز همیشه این بوده که مردم، راستگو، درست کردار و وفادار هستند و نباید فرار مالیاتی عده ای را به حساب کل آحاد جامعه بنویسیم.

عدالت محور توسعه است

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور، عدالت را محور توسعه عنوان کرد و گفت: مالیات هم حق‎الناس و هم بیت‎المال است و باید در وصول آن، رعایت انصاف و عدالت بشود و همچنین محیطی با نشاط در ادارات مالیاتی برای مودیان ایجاد شود.

وی با اشاره به پذیرش 1.5 میلیون اظهارنامه مالیاتی در سال 1396 و صدور برگ قطعی بدون رسیدگی برای این تعداد اظهارنامه، عنوان کرد : ما سال گذشته بخش عمده ای از مالیات مشاغل را بدون رسیدگی پذیرفتیم و سیاست ما حرکت به سمت خوداظهاری مالیاتی است.

تقوی نژاد با ذکر این مطلب که سازمان امور مالیاتی کشور در تلاش است که سازمانی مردم مدار باشد، اظهار داشت: بر این اساس در سال گذشته اقداماتی همچون عدم افزایش مالیات ها، توافق با اصناف، بخشودگی جرایم قابل بخشش و تفویض اختیار آن به مدیران زیرمجموعه، تقسیط پرداخت مالیات و همچنین تقسیط پلکانی پرداخت مالیات برای بنگاه‎های کوچک و متوسط انجام شده و همچنین استرداد به صادرکنندگان صورت گرفته است.

حمایت از تولید و رونق اقتصادی

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور در ادامه به اهمیت حمایت از تولید و رونق اقتصادی اشاره کرد و گفت: مالیات تا زمانی وجود دارد که تولید، رونق و اشتغال وجود داشته باشد و از یک منظر ما شریک سود و زیان مودیان هستیم؛ بنابراین حمایت از تولید و اشتغال به عنوان یکی از محورهای مهم سیاست اقتصاد مقاومتی، از برنامه های مهم سازمان امور مالیاتی کشور به شمار می رود.

https://sarmayegozarionline.ir/vdchmznz.23n-mdftt2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما