تاریخ انتشار :شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۵۷
جالب است ۰
قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات دیروز با ۰.۱۹ درصد افزایش به ۱۳۱۴ دلار و ۵۰ سنت رسید و سومین هفته کاهشی متوالی خود را به ثبت رساند.
قیمت طلا افزایش یافت
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،در حالی که ارزش دلار آمریکا اندکی افت کرده است، قیمت طلا روز جمعه رشد داشت، اما با توجه به امیدوار کننده بودن آمارهای اقتصادی آمریکا و احتمال افزایش بیشتر نرخ بهره، رشد قیمت ها چندان قابل توجه نبود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات دیروز با 0.19 درصد افزایش به 1314 دلار و 50 سنت رسید و سومین هفته کاهشی متوالی خود را به ثبت رساند. قیمت طلای آمریکا نیز در پایان معاملات روز جمعه با 0.25 درصد افزایش به 1316 دلار رسید.

شاخص ارزش دلار دیروز اندکی کاهش داشت اما همچنان نسبت به سبد ارزهای معتبر جهانی افزایش داشت. تقویت ارزش دلار موجب می شود، دیگر کالاهای ارزش گذاری شده به دلار نظیر طلا برای خریدارانی که از ارزهای غیردلاری استفاده می کنند گرانتر شود.

جان کاروسو، استراتژیست ارشد بازار طلا در موسسه آر جی او فیوچرز در شیکاگو گفت: «ارزش دلار اندکی کاهش یافته و من فکر می کنم این به رشد نسبی قیمت طلا کمک کرده است.»

آمارهای منتشر شده از بازار کار آمریکا نشان داد، رشد اشتغال زایی در آمریکا در ماه آوریل کمتر از حد انتظار بوده و نرخ بیکاری به پایین ترین رقم حدود 17 سال و نیم گذشته یعنی 3.9 درصد رسیده است.

کولین مارتین، تحلیلگر بازار طلا گفت: «هرچند آمارهای نرخ اشتغال آمریکا ضعیف بوده، اما این آمارها برای متوقف کردن روند افزایش نرخ بهره کافی نیست. ما همچنان انتظار داریم نرخ بهره در نشست ماه ژوئن فدرال رزرو افزایش پیدا کند.»

افزایش نرخ بهره موجب کاهش جذابیت سرمایه گذاری در بازار طلا می شود. دانیل بریزمن تحلیلگر کومرز بانک هم گفت، هفته آینده احتمالا به دلیل نگرانی سرمایه گذاران از احتمال خروج آمریکا از توافق هسته ای ایران، قیمت طلا تقویت خواهد شد.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcenz8z.jh8pwi9bbj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

پیش بینی شما از شاخص بورس تا انتهای سال
بیش از دو میلیون
کمتر از دو میلیون
آخرین عناوین