کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سفیر ایران در پاکستان :

مذاکره ایجاد یک کانال بانکی و سوآپ ارزی میان ایران و پاکستان

13 ارديبهشت 1397 ساعت 16:15

سفیر ایران در پاکستان با اشاره به اینکه ایران و پاکستان باید برای بهبود روابط دو جانبه خود بر موضوع گسترش همکاری‌های اقتصادی تمرکز کنند گفت:مذاکرات برای ایجاد یک کانال بانکی و سوآپ ارزی به خوبی در بین دو کشور در جریان است.


به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،مهدی هنردوست بر لزوم گسترش همکاری‌های اقتصادی بین دو کشور برای تحکیم روابط بین آنها تاکید کرد.

هنردوست ادامه داد: مناطق آزاد ایران پتانسیل بالایی را برای فعالین اقتصادی پاکستانی فراهم کرده و آنها باید از طریق همکاری با طرف‌های ایرانی از این فرصت استفاده کنند.

وی که در اتاق صنعت و بازرگانی لاهور سخن می‌گفت، افزود: ایران و پاکستان روابط چند بعدی و چند عملکردی دارند و باید خود را با شرایط جدید وفق دهند.

در این نشست برخی مقامات پاکستان نظیر اعضای اتاق بازرگانی لاهور حضور داشتند..

هنردوست ادامه داد:‌روابط تجاری بین دو کشور در حال گسترش است اما هنوز کمتر از پتانسیل واقعی خود است.

سفیر ایران در پاکستان تاکید کرد: سازمان‌های اقتصادی دو کشور باید بیدار شده و نقش خود را در تقویت روابط تجاری بین دو کشور به خوبی ایفا کنند.

هنردوست گفت:‌ درب سفارت وکنسولگری‌های ایران همواره بر روی تجار ایرانی باز است.

این مقام ایرانی گفت:‌ایران همچنین می‌تواند نیازهای پاکستان به انرژی را تامین کند.

وی همچنین گفت:‌مذاکرات برای ایجاد یک کانال بانکی و سوآپ ارزی به خوبی در بین دو کشور در جریان است.

مالک طاهر رئیس اتاق بازرگانی و صنعت لاهور گفت: حجم روابط دو کشور هنوز به میزان مطلوب خود نرسیده است و باید شکاف ارتباطی بین فعالان اقتصادی دو کشور از بین برود.

وی ادامه داد:‌تراز تجاری بین دو کشور همواره به نفع ایران بوده چرا که بخش قابل توجهی از صادرات ایران به پاکستان را نفت تشکیل می‌دهد.

این مقام پاکستان تاکید کرد: حجم سالانه صادرات پاکستان به ایران در حدود 50 میلیون دلار است و طی 3 سال گذشته تغییر نکرده است. ایران نیز در سال 2016 حدود 320 میلیون دلار به پاکستان صادرات داشته است.


کد مطلب: 16117

آدرس مطلب :
https://www.sarmayegozarionline.ir/news/16117/مذاکره-ایجاد-یک-کانال-بانکی-سوآپ-ارزی-میان-ایران-پاکستان

سرمایه گذاری آنلاین
  https://www.sarmayegozarionline.ir