تاریخ انتشار :پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۵۳
جالب است ۰
قیمت طلا در معاملات روز پنجشنبه بازار جهانی بدنبال تصمیم بانک مرکزی آمریکا برای ثابت نگه داشتن نرخ‌های بهره، برای دومین روز متوالی افزایش یافت.
افزایش قیمت طلای جهانی ادامه یافت
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور 0.3 درصد افزایش یافت و به 1308.31 دلار رسید.

در بازار آمریکا، هر اونس طلا برای تحویل در ژوئن 0.3 درصد رشد کرد و به 1309.20 دلار رسید.

به گفته دانیل هاینس، تحلیلگر گروه بانکی ANZ، آمار تورم که هفته جاری منتشر شد احتمال تسریع روند رشد نرخ‌های بهره آمریکا را قوت بخشید اما پس از پایان نشست سیاست‌گذاری بانک مرکزی آمریکا که نشان داد چنین احتمالی اندک است، دارایی‌هایی مانند طلا شاهد افزایش قیمت بوده‌اند.

طلا که دارایی بدون بازدهی است به افزایش نرخ‌های بهره آمریکا به شدت حساس است زیرا نرخ‌های بهره بالاتر به جذابیت سرمایه‌گذاری در این فلز زرد لطمه زده و تقاضای خرید را محدود می‌کند.

بر اساس گزارش رویترز، بانک مرکزی آمریکا نرخ‌های بهره را در مارس افزایش داد و دو دور دیگر افزایش نرخ‌های بهره در سال میلادی جاری را پیش‌بینی کرده است.

سرمایه‌گذاران همچنین منتظر مذاکرات تجاری آمریکا و چین هستند اما توافقی که سیاست‌های اقتصادی چین را به طور اساسی تغییر دهد، بعید به نظر می‌رسد.

بازارهای سهام آسیا روز پنجشنبه در آستانه مذاکرات تجاری میان مقامات چین و آمریکا عملکرد چندان درخشانی از خود نشان ندادند.

به گفته وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز، طلا با حمایتی که در سطح 1302 دلار پیدا کرده، ممکن است به سوی سطح 1317 دلار بهبود پیدا کند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با 0.4 درصد افزایش، 16.41 دلار معامله شد. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری 0.9 درصد افزایش یافت و به 897.70 دلار رسید. هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری 0.5 درصد صعود کرد و به 894.24 دلار رسید.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcjvvev.uqemvzsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما