تاریخ انتشار :چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۲۹
جالب است ۰
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱ درصد کاهش به ۱۳۲۹ دلار و ۴ سنت رسید.
قیمت طلا کاهش یافت
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین، در حالی که ارزش دلار به بالاترین رقم بیش از 3 ماه گذشته رسیده و نگرانی ها از تحرکات هسته ای کره شمالی و جنگ تجاری آمریکا و چین کاهش یافته است، قیمت طلا امروز کاهش داشت، اما به دلیل افت شاخص ها در بازارهای بورس این کاهش چندان قابل توجه نبود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.1 درصد کاهش به 1329 دلار و 4 سنت رسید. قیمت فلز زرد روز سه شنبه نیم درصد افزایش داشت و به روند کاهشی متوالی 3 جلسه گذشته خود پایان داد.

قیمت هر اونس طلای آمریکا نیز امروز با 0.2 درصد کاهش به 1330 دلار و 60 سنت رسید.

استفن اینز، تحلیلگر موسسه اوآندا در این باره گفت: «در حالی که تجار فعلا خیالشان از ریسک های ژئوپلتیک و تجاری راحت شده، نوسانات ارزش دلار و شاخص های بورس عامل اصلی نوسان قیمت طلا در کوتاه مدت است.»

شاخص دلار امریکا در برابر سبد ارزهای معتبر جهانی، امروز با 0.1 درصد افزایش به 90.816 رسید. دیروز این شاخص به 91.076 رسیده بود که بالاترین رقم از 12 ژانویه تاکنون بود.

جی مینگ، تحلیلگر ارشد گروه طلای شاندونگ گفت، در آستانه نشست رهبران دو کره «من فکر می کنم روند کاهشی قیمت طلا در طی چند روز آینده همچنان ادامه خواهد داشت.»

کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی قرار است روز جمعه با مون جائه این، رئیس جمهوری کره جنوبی دیدار کند. وی همچنین قرار است در اواخر ماه می یا اوایل ژوئن با دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا دیدار داشته باشد.

ترامپ دیروز گفت، آمریکا احتمالا به یک توافق تجاری با چین دست خواهد یافت و اینکه مقامات دو کشور در طی چند روز آینده مذاکراتی را با هم انجام خواهند داد.

اما عاملی که مانع از افت بیشتر قیمت طل شد، کاهش شاخص های بورس به دلیل بالا رفتن میزان بازدهی اوراق قرضه دولت آمریکا و هشدار شرکت های بزرگ آمریکایی در مورد افزایش هزینه ها بود.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcgzz9q.ak93z4prra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما