تاریخ انتشار :چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۰۸
جالب است ۰
با افزایش میزان ذخایر نفت خام آمریکا و رشد میزان تولید نفت این کشور قیمت نفت در روز چهارشنبه کاهش یافت.
قیمت جهانی نفت کاهش یافت
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین، در حالی که افزایش میزان ذخایر نفت خام آمریکا و رشد میزان تولید نفت این کشور، روند افزایش متوالی قیمت نفت در طی رزوهای اخیر را مختل کرده، قیمت نفت روز چهارشنبه کاهش یافت.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با 12 سنت کاهش نسبت به رقم پایانی جلسه قبل به 73 دلار و 74 سنت رسید. قیمت نفت برنت دیروز تا رقم 75 دلار و 47 سنت بالا رفت که بیشترین رقم ثبت شده از نوامبر 2014 تاکنون بود.

قیمت نفت خام آمریکا نیز امروز با 7 سنت کاهش به 67 دلار و 63 سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا در اوایل ماه آوریل تا رقم 69 دلار و 56 سنت بالا رفته بود.

به رغم کاهش قیمت های رخ داده در روز چهارشنبه که به عقیده تجار، برداشت سودهای بعد از رشد قیمت روز پنجشنبه، یکی دیگر از دلایل آن بوده است، بسیاری از تحلیلگران معتقدند، دوران مازاد عرضه نفت که در سال 2014 آغاز شده بود به دلیل اختلال در عرضه نفت و وجود تقاضای قوی پایان یافته است.

یکی از عوامل اصلی موثر در پایان یافتن دوره مازاد عرضه، کاهش تولید های اوپک و متحدانش بوده که از سال 2017 آغاز شده است. ریسک های سیاسی ای که عرضه نفت در خاورمیانه، ونزوئلا و آفریقا را تهدید می کند نیز از دیگر عوامل برطرف شدن مازاد عرضه بوده است.

اکنون با شرایط جدید به وجود آمده و در حالی که تولید نفت برای اکثر تولید کنندگان آمریکایی حتی در زیر 40 دلار هم سوددهی دارد احتمالا تعداد سکوهای حفاری نفتی در آمریکا بیش از پیش افزایش خواهد یافت.

بر اساس گزارش جدید انستیتوی نفت آمریکا، میزان ذخایر نفت خام آمریکا در هفته منتهی به 20 آوریل با 1.1 میلیون بشکه افزایش به 429.1 میلیون بشکه رسیده است.

https://sarmayegozarionline.ir/vdccooqs.2bqpo8laa2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما