تاریخ انتشار :شنبه ۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۱۱
جالب است ۰
در بسته خبری پیش‌رو، به بررسی مهم‌ترین اخبار بازار سرمایه در هفته‌ای که گذشت پرداخته شده است .
مروری بر مهم‌ترین اخبار بازار سرمایه در هفته گذشته
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در افتتاحیه یازدهمین نمایشگاه بورس و بانک و بیمه (فاینکس 2018) این رخداد را محصول همت جمعی همه فعالین بازار سرمایه دانست و گفت: خشت خشت بازار سرمایه با تلاش و همکاری سرمایه گذاران و فعالین اقتصادی بر روی هم بنا شده و اگر امروز شاهد یازده سالگی فاینکس هستیم محصول این تلاش ها است. دکتر محمدی هدف از برگزاری فاینکس را افزایش تعامل و ارتباط میان فعالین بازار سرمایه و همچنین ارتقای سواد مالی آحاد جامعه دانست و گفت: هر سال در نمایشگاه بورس، بانک و بیمه شاهد معرفی آخرین دست آوردهای این سه حوزه مهم اقتصادی به مخاطبین داخلی و خارجی هستیم.

مشاهده کل خبر

خلاقیت و پویایی عامل رونق کسب و کار

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در آیین گشایش فاینکس 2018، با تاکید بر اینکه استارتاپ ها از طریق سرمایه گذاری خطرپذیر ارتقا خواهند یافت، گفت: دلیل استقبال و حمایت مردم از استارتاپ های خدماتی، فعالیت شفاف، بی واسطه، ارزان و رقابتی آنهاست. سورنا ستاری افزود: امروز نسل جدیدی از کارآفرینان در کشور توسعه پیدا کرده که با گذشته قابل مقایسه نیست. این در حالی است که امسال شرکت هایی با ارزش حدود یک میلیارد دلار داریم که جذب بورس می شوند.

مشاهده کل خبر

شاهراه رشد صنعت بیمه از مسیر بورس

به گفته رییس کل بیمه مرکزی، نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه یکی از نمودهای تعامل و همکاری بین ارکان اقتصادی است که شرکت ها می توانند دستاوردهای خود را در اختیار یکدیگر بگذارند و به ابزار های جدید دست پیدا کنند. عبدالناصر همتی همتی با اشاره به رشد صنعت بیمه بیان کرد: رشد مداوم صنعت بیمه در سال های گذشته بسیار مشهود بوده است . در این زمینه حق رشد بیمه ها نسبت به GDP رشد قابل توجهی داشته است. گواه این موضوع نیز رشد 21 درصدی رشد حق بیمه در سال 96 نسبت به سال 95 است.

مشاهده کل خبر

بورس آبروی اقتصاد کشور است

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در مراسم افتتاحیه یازدهمین نمایشگاه تخصصی بورس ، بانک و بیمه (فاینکس 2018) با تاکید بر اینکه این همایش در سالهای گذشته منشا خیر بود، گفت: بنابراین امیدواریم سه رکن شرکت کننده در فاینکس، تعامل خود را بیش از پیش کنند، تا بتوانیم اقتصاد کشور را از خطرها مصون سازیم. سید فرید موسوی  با اشاره به اینکه هر اقتصادی با هماهنگی سه رکن بانک، بیمه و بورس موفق است، گفت: این سه رکن در سال های اخیر با وجود محدودیت ها موفق عمل کرده و امید است این روند با انرژی بیشتری ادامه داشته باشد.

مشاهده کل خبر

بازار سرمایه ایران منطبق با شریعت/ انتقال تجارب کمیته فقهی در دستور کار

به گفته رییس سازمان بورس و اوراق بهادار، بازار سرمایه ایران به دنبال آن است که بتواند بخشی از تجارب خود در زمینه توسعه مبتنی بر شریعت اسلام را با شرکت کنندگان در میان گذاشته و از نظرات ارزشمند آنها مطلع شود . دکتر شاپور محمدی در پیام خود در دهمین نشست بین المللی بازار سرمایه اسلامی بیان داشت: در حال حاضر، ابزارهای مالی منطبق با شریعت عموما در بازارهای مالی وجود دارد اما تحولات در ساختارهای مالی و اقتصادی جوامع چه در سطح داخلی و چه بین المللی باعث شده تا ساختارهای مرسوم در برخی موارد از کارایی لازم برخوردار نباشد و در نتیجه آن، سرمایه گذاران و متقاضیان تأمین مالی نتوانند به صورت مطلوب و بهینه از این ساختار در جهت رفع نیازهای خود بهره برداری کنند. از این رو، این دوره با هدف ارائه راهکارهایی جهت بازمهندسی محصولات بازار سرمایه اسلامی طراحی شده است.

مشاهده کل خبر

تعیین قیمت منصفانه سکه از طریق بازار سرمایه

به گفته رئیس سازمان بورس اوراق بهادار، بازار سرمایه در تلاش است معاملات سکه را با کمک بانک مرکزی متمرکز کند. دبیر شورایعالی بورس در رابطه با فروش سکه از طریق بانک‌ها گفت: این یک مکانیسم است. بانک مرکزی روی این موضوع هم سیاست‌گذاری‌هایی دارد، می توانیم با تعامل این ارتباط را هم برقرار کنیم. تلاش این است که فروش سکه در وضعیت با سامانی انجام‌شده و در بورس کالا حضورداشته باشد.

مشاهده کل خبر

جمع سرمایه های سرگردان با اتحاد بورس، بانک و بیمه

سه شنبه 28 فروردین ماه، در حاشیه دومین روز نمایشگاه بورس، بانک و بیمه، مراسم ICMtalk با حضور دکتر علی سعیدی، عضو سابق هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار و پروفسور وزیری مشاور ارشد بانک جهانی و مشاور بورس پاریس برگزار شد. علی سعیدی در این مراسم به بررسی عملکرد صندوق های سرمایه گذاری در 10 سال گذشته پرداخت و گفت: بررسی صندوق های با درآمد ثابت از انتهای سال 85 آغاز شد و سال 86 به نتیجه رسید. روفسور وزیری مشاور بورس پاریس و مشاور ارشد بانک جهانی با تاکید بر اینکه نمایشگاه می تواند باعث اتحاد بیشتر سه بازار بورس بانک و بیمه شود،گفت: این سه رکن، سهم بزرگی در اقتصاد کشور دارند و می توانند به جمع آوری سرمایه های سرگردان کمک شایانی کنند.

مشاهده کل خبر

چهارمین مراسم رونمایی کتاب های انتشارات بورس برگزار شد

در حاشیه دومین روز یازدهمین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه چهارمین مراسم رونمایی کتاب های انتشارات بورس با حضور مدیران ارشد سازمان بورس و اوراق بهادار برگزار شد. در ابتدای این مراسم، شاپور محمدی، رییس سازمان بورس و اوراق بهادار با ابراز رضایت از کیفیت کتاب های اقتصادی منتشر شده در انتشارات بورس بیان کرد: تمام افراد علاقه مند به بازار سرمایه می توانند از کتاب های این انتشارات استفاده کنند، که خوشبختانه تاکنون با استقبال بسیارخوبی نیز همراه بوده است.

مشاهده کل خبر

فاینکس، بهار صنعت مالی

به گفته مدیر عامل شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس، یازدهمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه در واقع بهار صنعت مالی است و مثلث اقتصادی کشور یعنی بورس، بانک و بیمه گردهم آمدند تا روش های نوین و بهینه سرمایه گذاری و آخرین دستاوردهای مالی را در به آحاد جامعه معرفی کنند. رییس ستاد برگزاری فاینکس یازدهم با بیان اینکه فرهنگ سازی ابزار اصلی افزایش ضریب نفوذ بازار سرمایه در میان جامعه است گفت: افزون بر موضوع آشنایی با بازار سرمایه مسئله ارتقای سواد مالی نیز مطرح است و سرمایه گذارها باید رفتار منطقی و علمی را نیز مورد توجه قرار دهند.

مشاهده کل خبر

فاینکس، فرصت مهم آموزش و فرهنگ سازی

مدیرعامل بورس کالای ایران در حاشیه مراسم افتتاحیه یازدهمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه (فاینکس 2018) گفت: در نمایشگاه امسال ارکان و نهادهای بازار سرمایه همانند یک سوپر مارکت مالی آخرین دستاوردهای خود را به فعالان و علاقمندان ارائه می دهند؛ همچنین فاینکس یک فرصت مناسب برای ارائه خدمات مبتنی بر فرهنگ سازی و آموزش به شمار می رود. حامد سلطانی‌نژاد گفت: ایجاد شفافیت و رقابت به همراه تامین مناسب مواد اولیه تولید برای تولیدکنندگان، یکی از اهداف و ویژگی های اصلی معامله در بورس کالاست. در همین راستا در سال جاری از هیچ گونه تلاشی به منظور مهیا کردن بستری قابل اتکا برای صنایع بالادست و پایین دست دریغ نخواهیم کرد تا شاهد بازگشت رونق به تولید، انتخاب کالای ایرانی به عنوان گزینه نخست مردم و جهش نرخ اشتغال در سال 97 باشیم.

مشاهده کل خبر

پذیرش بنزین در بورس انرژی

سید علی حسینی در نشست خبری که در حاشیه یازدهمین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه برگزار شد، درباره پذیرش بنزین در بورس انرژی و صادرات از طریق این بورس گفت: بنزین در بورس انرژی ایران پذیرش شده است. مدیرعامل بورس انرژی از آمادگی بورس انرژی برای عرضه نفت خام در این بورس خبر داد و در مورد راه اندازی و عرضه گاز در بورس انرژی گفت: بورس انرژی نشستی اوایل سال 1397 با مدیران ارشد شرکت ملی گاز ایران برای عرضه گاز در بورس انرژی خواهد داشت.

مشاهده کل خبر

حجم انتشار اوراق اجاره در بازار سرمایه به 110 هزار میلیارد ریال رسید

رییس کمیته فقهی سازمان بورس و اوراق بهادار، در دهمین نشست بین المللی بازار سرمایه اسلامی، آخرین تحولات مرتبط با باز مهندسی بازار سرمایه اسلامی در ایران را تشریح کرد. آیت الله دکتر غلامرضا مصباحی مقدم با بیان اینکه مصوبات کمیته تخصصی فقهی در نظام بازار سرمایه ایران لازم الاجرا است، گفت: جلسات این کمیته، غالبا دو بار در ماه و در محل سازمان بورس و اوراق بهادار برگزار می شود و طی این جلسات، موضوعاتی که حسب وظایف ابلاغی کمیته فقهی از آن استعلام شده است مورد بحث و بررسی قرار می گیرد. در نتیجه این مباحث، مصوبه کمیته فقهی تهیه و متعاقبا ابلاغ می شود. این مصوبه، مبنای طراحی ابزارها و قراردادها و تهیه مقررات مربوط به آنها قرار می گیرد.

مشاهده کل خبر

فعال ترین نهادهای مالی خدمات دهنده معرفی شدند

سومین مراسم تجلیل از فعال ترین نهادهای مالی و شفاف ترین ناشرین بازار سرمایه ایران، روز چهارشنبه 29 فروردین 97 برگزار شد. شرکت تامین سرمایه تمدن ، شرکت تامین سرمایه نوین، شرکت سبدگردان انتخاب مفید ، شرکت سبدگردان سرمایه ایرانیان، شرکت مشاور سرمایه گذاری ابن سینا مدبر، شرکت مشاور سرمایه گذاری هدف حافظ، شرکت پردازش اطلاعات مالی نوآوری امین، شرکت پردازش اطلاعات مالی مبنا به عنوان فعال ترین نهادهای مالی خدمات دهنده معرفی شدند.

مشاهده کل خبر

قرارداد آتی، تقاضا در بازار واقعی ارز را کاهش می دهد

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: نبود قرارداد آتی ارز موجب شده بخش زیادی از تقاضای ارز به دلیل نبود این معاملات، وارد بازار واقعی ارز شود که به نوسان در قیمت ها منجر شده است. محمدرضا پورابراهیمی در نشست کمیسیون اقتصادی مجلس که با حضور وزیر اقتصاد، قائم مقام وزیر صنعت و اعضای کمیسیون برگزار شد افزود: نبود قرارداد آتی ارز که بانک مرکزی بواسطه آن تضمین می کند تا در آینده ارز مورد نیاز فعالان اقتصادی را تامین کند موجب شد بخش زیادی از تقاضاهای آینده ، در شرایط کنونی به بازار ارز فشار وارد کند.

مشاهده کل خبر

اولین کلینیک درمانگری مالی تامین سرمایه تمدن افتتاح شد

اولین کلینیک درمانگری مالی تامین سرمایه تمدن در سومین روز از یازدهمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه با حضور علی صالح آبادی و محمود خواجه نصیری مدیرعامل تامین سرمایه تمدن افتتاح شد. مدیرعامل تامین سرمایه تمدن با ارائه توضیحاتی درخصوص راه اندازی این کلینیک گفت: بنا داریم در نمایشگاه سال جاری از دستاوردی رونمایی کنیم که در سال های آینده به نفع اقتصاد و بالابردن جایگاه بازار سرمایه باشد. به گفتخ خواجه نصیری، این کلینیک میتواند به شرکت هایی که در اقتصاد تمرکز خود را بر روی تکنیک، فناوری و تولید می گذارند کمک کند تا از دستاورد مالی بعنوان کمکی بزرگ برای بهبود، ثبات فعالیت ها و افزایش بازدهی استفاده کنند تا در این راستا همه تمایل به سرمایه گذاری پیدا کنند.

مشاهده کل خبر

بسترسازی برای توسعه اقتصادی در فاینکس 2018

به گفته قائم مقام مدیرعامل بانک تجارت، نمایشگاه بورس، بانک و بیمه زمینه آشنایی بیشتر بازدیدکنندگان با بورس را فراهم می کند، همچنین این نمایشگاه مجالی برای صنعت خدمات مالی کشور است تا در این بازه آخرین و جدیدترین دستاوردهای خود را عرضه کنند. نادر خواجه حق وردی در خصوص فعالیت بانک ها در این دوره از نمایشگاه نیز اینچنین گفت: برای اینکه در این دوره از نمایشگاه، حضور بانکی ها پررنگ تر از سنوات گذاشته دیده شود، برنامه های ویژه ای همچون برگزاری میزگرد، همایش و پنل های آموزشی در نظر گرفته شده است که مشارکت کنندگان و بازدیدکنندگان در نمایشگاه، حضور بانک ها را در این رویداد بین المللی در حد و اندازه جایگاه نظام پولی کشور ارزیابی کنند.

مشاهده کل خبر

بازار سرمایه ایران برای شرکت های بین المللی جذابیت دارد

عضو هیات مدیره شرکت بین المللی آلپاری روسیه روز سه شنبه، 28 فروردین ماه، در حاشیه نمایشگاه بین‌المللی بانک، بورس و بیمه درباره وضعیت بازار سرمایه ایران گفت: اقدامات خوبی برای ایجاد زیرساخت های فناورانه بورس و بازار سرمایه ایران انجام شده که زمینه توسعه بازار مالی را فراهم کرده است روبرتو دی. آمبروسیو. درباره برنامه شرکت بین المللی آلپاری روسیه برای حضور در ایران گفت: تمایل به سرمایه گذاری در ایران، دلیلی است که باعث شده به تهران بیایم تا از وضعیت بازار ایران اطلاع کسب کنم.

مشاهده کل خبر

استارت‌آپ‌ها از فرصت فین‌استارز استفاده کنند

مدیرعامل رایان بورس با اشاره به اینکه رساندن سرمایه به استارت‌آپ‌ها به تسریع کار و توسعه آن‌ها کمک می‌کند، گفت: فرابورس ایران در این حوزه خوب عمل کرده است، فرابورس چرخه تامین مالی فعالان فین‌تک را کامل کرده و اکوسیستم مناسبی را در اختیار استارت‌آپ‌ها گذاشته است. روح الله دهقان در حاشیه رویداد فین‌استارز2018 با اشاره به اینکه فرابورس ایران فرصتی ارزنده را برای دیدار رو در روی سرمایه‌گذاران و سرمایه‌پذیران فراهم کرده است، گفت: استارت‌آپ‌ها در حوزه بازار سرمایه و پول فرصت بسیار خوبی به نام فین‌استارز دارند که می‌توانند با حضور در این رویداد با نیازهای مختلف ارکان بازارهای مالی کشور آشنا شوند و در زمینه این چالش‌ها اقدام به ارائه ایده و نوآوری کنند.

مشاهده کل خبر

رونمایی از استارتاپ نابت، برگزاری مجامع به صورت آنلاین

سید فرهنگ حسینی، معاون اقتصادی هلدینگ مالی صندوق بازنشستگی ، در خصوص استارتاپ جدید این نهاد و رونمایی از آن در یازدهمین نمایشگاه بین المللی بورس بانک و بیمه گفت: در حال حاضر بیشتر سهامداران با بعد فاصله برای دسترسی به مجامع روبرو هستند و از سوی دیگر، هزینه برگزاری مجامع از جمله اجاره محل، پذیرایی و پشتیبانی اداری و سایر موارد، هزینه های قابل توجهی را به شرکت ها وارد می سازد. همچنین مدیریت مجامع، بسیار سخت و بعضا چالش بر انگیز است. این مقام مسئول خاطرنشان ساخت: مجمع آنلاین نابت امکان حضور در مجمع، احراز هویت، مشاهده مستندات و مشاهده زنده مجمع ، امکان طرح سوال به صورت ویدیویی ، صوتی و متنی را داراست و همچنین قابلیت رای گیری را نیز داراست.

مشاهده کل خبر

اقدامات فرهنگی، اولویت بهبود فضای کسب و کارها

اورست برترام، مدیر توسعه کسب و کار موسسه رتبه بندی کپیتال اینتلجنس در دومین ICMtalk فاینکس 2018 تجربه این شرکت رتبه بندی در خصوص بهبود شرایط کاری را تشریح کرد و گفت: در سال 2004 شرکت ما با مشکلات زیادی مواجه و به یک شرکت زیان ده تبدیل شد. مدیر توسعه کسب و کار موسسه رتبه بندی کپیتال اینتلجنس در حاشیه یازدهمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه گفت: مهمترین عامل توسعه اقتصادی و تحول بنگاه‌های تجاری تغییرات و اصلاحات فرهنگی است.

مشاهده کل خبر

زیر مجموعه های ساتا در راه بازار سرمایه

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح (ساتا) در نشست خبری روز سه شنیه، 28 فروردین ماه در فاینکس 2018 خود از آخرین پروژه ها و برنامه های ساتا خبر داد و استراتژی های این سازمان در حوزه بازار سرمایه را برشمرد. ابراهیم محمودزاده در این نشست خبری درباره برنامه این سازمان برای ورود شرکت های زیرمجموعه به بورس گفت: مجموعه غدیر و شستان موتور ایجاد سرمایه هستند و سرمایه ها را جذب می‌کنند. چند شرکت از زیرمجموعه های ساتا به بورس وارد خواهند شد و بورس باید آماده ورود شرکت های پتروشیمی‌ مرجان، مکران، بوشهر و آلومینیوم جنوب باشد که ظرفیت حدود 10 میلیارد دلاری برای بورس ایجاد می‌کند. به علاوه، این شرکت ها که صادراتی هستند، سوددهی خوبی در گروه پتروشیمی‌دارند.

مشاهده کل خبر

بورس کالا سکوی توسعه کسب و کار در سال 97

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس همزمان با برگزاری دومین روز از نمایشگاه بورس، بانک و بیمه در گفتگویی عنوان کرد: بورس کالا در سال حمایت از کالای ایرانی و با توجه به ارتباط مستقیم با تولیدکنندگان و مصرف کنندگان کالاها می تواند به عنوان یک سکو برای توسعه کسب و کار و رونق تولید ایرانی باشد. حسن حسینی شاهرودی ایجاد شفافیت، نظم بخشیدن به عرضه و معامله محصولات، حذف رانت های کلان از مبادله کالاها، فاصله گرفتن از قیمت گذاری دستوری و ایجاد رقابت و کوتاه شدن دست واسطه ها از جمله مزایای بورس کالا برای اقتصاد کشور بوده که در چند سال اخیر با طراحی ابزارهای مالی نوین نیز بورس کالا در مسیر بورس های توسعه یافته دنیا قدم برداشته است.

مشاهده کل خبر

ادامه فعالیت نمایشگاه در دهه دوم نشان از بالندگی و توانمندی آن است

به گفته مدیرعامل مرکز مالی ایران، فاینکس 2018، فرصت مغتنمی برای افزایش فرهنگ سهامداری و سرمایه گذاری است. به این دلیل که پس از پشت سرگذاشتن یک دهه فعالیت، نمایشگاه به پختگی مناسبی رسیده است و سهامداران و سرمایه گذاران باید از این فرصت برای ارتباط با مدیران و مقامات بازار سرمایه استفاده کنند و خواسته های خود را به گوش آنها برسانند. علی نقوی بیان داشت: یکی از مکان هایی که می تواند شعار امسال را محقق کند بازار سرمایه است. به این دلیل که تمام شرکت هایی که در بازار سرمایه مشغول به فعالیت هستند محصولات و کالاهای ایرانی تولید می کنند و اگر جامعه و فعالان اقتصادی، به این شعار توجه بیشتری داشته باشند و فروش این کارخانجات صعودی شود می تواند بر سودآوری شرکت ها اثرگذار باشد.

مشاهده کل خبر

فاینکس 2018 فرصتی برای سرمایه گذاران

معاون ناشران و اعضاء شرکت بورس با اشاره به نقش ارکان بازار مالی در جهت دهی سرمایه های مردم گفت: در حال حاضر وضعیت نقدینگی در ایران به سطحی رسیده که بسیاری از تحلیل گران و اقتصاددانان معتقدند در صورت عدم تجهیز نقدینگی به شکل درست و نظامند و نیز عدم ورود آن به بخش واقعی اقتصاد، سرمایه ها وارد دیگر بازارها شده و به طور قطع آثار زیانباری را به سطح کلان اقتصاد وارد خواهند کرد که در نهایت هیچ کمکی را نمی تواند با خود برای اقتصاد کشور به همراه داشته باشد. حسینی مقدم با بیان اینکه نمایشگاه فرصت بسیار خوبی برای معرفی ابزارهای مالی است که در این نهادها وجود دارد، گفت: سرمایه گذاران و صاحبان پس انداز می توانند با حضور در نمایشگاه با ابزار و نهادهای مالی که شرکت ها در نمایشگاه معرفی می کنند آشنا شوند و در نهایت با انتخاب سطح ریسک مشخص، یکی از ابزارها را برای سرمایه گذاری انتخاب و در دراز مدت بازدهی معقولی را از بازار کسب کنند.

مشاهده کل خبر

بورس کالا آماده راه اندازی بازار مشتقه ارزی است

عضو شورای عالی بورس کالا در خصوص نقش بورس کالای ایران در حمایت از کالای ایرانی گفت: روش قیمت گذاری دستوری و دخالت در امر تعیین قیمت ها در حالی به بدنه تولید کشور صدمه می زند که حمایت از کالای ایرانی به عنوان شعار سال جاری در سایه قیمت گذاری شفاف و معاملات مبتنی بر رقابت تحت حاکمیت نظام عرضه و تقاضا در بورس کالای ایران قابل اجراست. قاسم محسنی در خصوص ظرفیت ها و پتانسیل های موجود برای راه اندازی بازار مشتقه ارزی در بازار سرمایه ایران اظهار کرد: صد در صد این پتانسیل و آمادگی لازم در بورس کالای ایران وجود دارد تا بازار مشتقه ارزی راه اندازی شود. ضمن اینکه معاملات اوراق مشتقه روی سکه طلا و سایر کالاهای دیگر در بورس کالا تجربه شده و چندین سال است که معاملات آن در این بازار در حال انجام است.

مشاهده کل خبر

همکاری مشترک شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس با سازمان تجاری سازی جهاددانشگاهی

تفاهم نامه همکاری بین شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس با سازمان تجاری سازی و فناوری و اشتغال دانش آموختگان جهاد دانشگاهی (ستفا) با هدف همکاری مشترک جهت فرهنگ سازی بیشتر در حوزه بازار سرمایه امضا شد. در این مراسم دکتر یاسر فلاح، مدیر عامل شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس با تاکید بر اینکه فاینکس 2018 یک اتفاق مهم را پشت سر می گذارد، گفت: در این نمایشگاه ارتباطات بین بخشی و خارج از بخشی بازار سرمایه توسعه می یابد. در بخش دیگر این مراسم محمد صادق بیجندی، رییس سازمان تجاری سازی و فناوری جهاددانشگاهی انعقاد این تفاهم نامه را گام مثبتی ارزیابی کرد و گفت: این تفاهم نامه می تواند اثرات بسیار مثبتی در حوزه بورس با یک نهاد دانش بنیان داشته باشد.

مشاهده کل خبر

انتقال آموزه های فرهنگ سازی با تفاهم نامه همکاری با اتاق بازرگانی تهران

تفاهم نامه همکاری میان شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس با اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی تهران به امضا رسید. یاسر فلاح، مدیرعامل شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس در خصوص این تفاهم نامه و نحوه همکاری با اتاق بازرگانی اعلام داشت: مجموعه شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس افتخار دارد که از چند سال گذشته اثر بسیار ارزنده ای در زمینه آموزش و فرهنگ سازی در بازار سرمایه داشته است و بتواند از این طریق، موجب افزایش ضریب نفوذ بازار سرمایه شود.

مشاهده کل خبر

صندوق بازارگردانی و سامانه معاملات اختصاصی؛ دو محصول جدید برای بازار سرمایه

به اعتقاد مدیرعامل کارگزاری صباجهاد، رویکرد نمایشگاه به فین تک و تغییر تکنولوژی که در بازار سرمایه در حال وقوع است، نشان می دهد که شرکت ها به منظور حفظ توان رقابتی ناگزیر به سرمایه گذاری در این بخش هستند. وحید حسن پور با اشاره به اینکه صندوق ارزش آفرین نخستین صندوق بازارگردانی است که به صورت Multi-NAV فعالیت می کند، ادامه داد: به این معنا که همه شرکت های یاد شده در یک صندوق قرار دارند. این صندوق نخستین صندوق بازارگردانی است که در مجموعه صندوق بازنشستگی تاسیس شده است. مدیریت این صندوق بازارگردانی را کارگزاری صباجهاد و هلدینگ مالی صندوق بازنشستگی به عهده دارند.

مشاهده کل خبر

کاهش هزینه و زمان در یافتن ایده نو مزیت فین استارز است

مدیرعامل کارگزاری بانک سپه در حاشیه رویداد فین استارز2018 با تاکید بر افزایش چشمگیر کیفیت برگزاری این رویدا د در سال جاری، اظهار کرد: ما فرصت‌ آشنایی با ایده‌های نو در کشور را نداریم؛ چرا که آشنایی با استارت‌آپ‌هایی که فعالیت آن‌ها در حوزه فین‌تک است هم وقت گیر و هم پرهزینه است، اما فین‌استارز این مشکل را رفع کرده و فرصت آشنایی سرمایه گذاران با ایده‌های جدید و خلاقانه را فراهم کرده است. سید ابراهیم عنایت با اشاره به اینکه در رویداد فین‌استارز می‌توانیم با تک تک استارت‌آپ‌ها آشنا شویم، اظهار کرد: در این رویداد آمده‌ایم تا روی ایده‌ها و استارت‌آپ‌هایی که در راستای برنامه ما هستند، سرمایه‌گذاری کنیم.

مشاهده کل خبر

دریچه گشوده بازار سرمایه به سوی استارتاپ ها

به گفته مدیرعامل شرکت مشاور سرمایه گذاری فاینتک، استارتاپ ها و شرکت‌های دانش بنیان با ورود به بازار سرمایه و عرضه سهام ‌خود در این بازار می توانند گامی بلند در جهت توسعه فن آوری مالی خود بردارند و این مستلزم آن است که فعالان بازار سرمایه آشنایی کامل با نوع صنعت و حوزه فن آوری این شرکت‌ها داشته و فهم مشترکی بین آنها ایجاد شود. مهدی فرازمند در حاشیه نمایشگاه فین استارز 2018 اظهار داشت: این رویداد مهم از یک سو فرصت بسیار مناسبی است جهت آشنایی فعالان و سرمایه گذاران بازار سرمایه با شرکت‌های دانش بنیان و از سوی دیگر جایگاهی است جهت تعامل شرکت‌های مذکور با ارکان و مخاطبان بازار سرمایه. فین استارز 2018 همچنین فرصتی برای ظهور ایده های نو در حوزه فناوری های مالی از نگاه شرکت‌های دانش بنیان و‌ ارایه آنها به فعالان این صنعت رو به رشد است.

مشاهده کل خبر

https://sarmayegozarionline.ir/vdcf01dy.w6dmyagiiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین