تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۴۸
جالب است ۰
انتشار گزارش هایی از کاهش میزان ذخایر نفت خام آمریکا و تداوم وجود ریسک اختلال در عرضه موجب شد تا قیمت نفت امروز افزایش یابد.
قیمت جهانی نفت افزایش یافت
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با 32 سنت، معادل نیم درصد افزایش به 71 دلار و 90 سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا نیز امروز با 33 سنت، معادل نیم درصد رشد به 66 دلار و 85 سنت رسید.

در آمریکا، گزارش هفتگی موسسه انستیتوی نفت آمریکا نشان می دهد که حجم ذخایر نفت خام این کشور در هفته گذشته یک میلیون بشکه کاهش یافته و به 428 میلیون بشکه رسیده است. آمارهای رسمی از میزان ذخایر نفت آمریکا امروز از سوی اداره اطلاعات انرژی آمریکا منتشر خواهد شد.

در خارج از آمریکا، بازارهای نفت از این حس کلی که ریسک بالایی عرضه نفت را تهدید می کند تقویت شده است. از جمله این ریسک ها می توان به احتمال گسترش درگیری ها در خاورمیانه، بازگشت تحریم های آمریکا علیه ایران و کاهش تولید ونزوئلا به دلیل بحران سیاسی و اقتصادی اشاره کرد.

ویلیام او لافلین، تحلیلگر سرمایه گذاری در موسسه ریوکین سکیوریتیز گفت: «قیمت نفت فعلا در نزدیکی بالاترین رقم های 3 سال گذشته جا خوش کرده و با توجه به اینکه میزان ذخایر نفتی به سطح عادی خود رسیده، ظاهرا وضعیت مازاد عرضه چند سال گذشته به پایان راه خود رسیده است.»

به گفته او لافلین، علاوه بر کاهش های داوطلبانه تولید توسط اوپک و متحدانش که از ابتدای سال 2017 به اجرا گذاشته دشه، کاهش تولید در ونزوئلا به دلیل آشفتگی سیاسی و اقتصادی نیز در حال تقویت قیمت هاست.

وی افزود: «در حال حاضر تولید نفت اوپک پایین تر از حد انتظار است که ناشی از کاهش تولید ونزوئلاست.»

بانک هلندی آی ان جی هم در یادداشتی برای مشتریانش پیش بینی خود از قیمت متوسط نفت برنت در سال جاری میلادی را از 60.25 دلار به 66.50 دلار افزایش داده است.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcci4qs.2bq1o8laa2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما