تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۰۸
جالب است ۰
مدیرعامل بورس انرژی با اشاره به پذیرش بنزین در بورس گفت: فراورده‌ها و حامل‌های انرژی صادراتی ایران از طریق بورس انرژی به ۱۳ کشور صادر می‌شود.
پذیرش بنزین در بورس انرژی تایید شد
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین، سید علی حسینی درباره پذیرش بنزین در بورس انرژی و صادرات از طریق این بورس گفت: بنزین در بورس انرژی ایران پذیرش شده است. مدیرعامل بورس انرژی افزود: همچنین سایر محصولات پالایشگاه ستاره خلیج فارس نیز فرایند پذیرش را طی کرده و به محض اراده ستاره خلیج فارس، عرضه آنها در بورس انرژی آغاز می‌شود. ستاره خلیج فارس بیش از 4 هزار میلیارد ریال از طریق بورس انرژی تامین مالی کرده است.

ارزش معاملات در سال 96

وی ادامه داد: ارزش معاملات بورس انرژی در سال 1396 رشد 82 درصدی نسبت به سال 1395 داشته است. همچنین ارزش معاملات اوراق سلف موازی در سال 1396 رشد 115 درصددی  نسبت به سال 1395 داشت.

پیچیدگی های عرضه نفت خام

وی در مورد عرضه نفت خام در بورس انرژی گفت: عرضه نفت خام در کمیسیون فرعی دولت مطرح و در کمیسیون اصلی دولت متوقف شد و مشکل عرضه نفت خام بورس انرژی نیست بلکه در حال حاضر باید از خدمات شرکت سپرده گذاری برای تسویه ارزی استفاده کنیم که در مقطع فعلی موافقت نشده است. وی اضافه کرد: طبق قانون برنامه ششم دولت موظف به عرضه نفت خام و فرآورده های نفتی در بورس است.

مذاکره برای عرضه گاز

مدیرعامل بورس انرژی از آمادگی بورس انرژی برای عرضه نفت خام در این بورس خبر داد و در مورد راه اندازی و عرضه گاز در بورس انرژی گفت: بورس انرژی نشستی اوایل سال 1397 با مدیران ارشد شرکت ملی گاز ایران برای عرضه گاز در بورس انرژی خواهد داشت. حسینی در ادامه گفت: بورس انرژی آمادگی کامل برای عرضه گاز دارد و ما در این مورد پیشنهاد به شرکت ملی گاز ایران داده ایم.

 

https://sarmayegozarionline.ir/vdcb8wb8.rhbf9piuur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما