تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۱۶
جالب است ۰
وزیر اقتصاد عنوان کرد:

حذف کامل دلار از مبادلات

حذف کامل دلار از مبادلات خارجی کشور دور از دسترس نیست.
حذف کامل دلار از مبادلات
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،مسعود کرباسیان با بیان اینکه مبادلات امروز کشور با یورو انجام می‌‎گیرد نه دلار، بیان داشت: حذف کامل دلار از مبادلات خارجی دور از دسترس نیست. وزیر امور اقتصادی و دارایی با استناد به بخشنامه‌های وزارت اقتصاد، عنوان کرد: امروز مبادلات اقتصادی کشور، گشایش اعتبار و خرید خارجی طبق بخشنامه‌ها با یورو انجام می‌گیرد، بنابراین حذف کامل دلار از مبادلات خارجی دور از دسترس نیست.

کرباسیان در گفتگو با خبرگزاری خانه ملت با اشاره به نشست شب گذشته سه شنبه 28 فروردین ماه با اعضای فراکسیون دیپلماسی و منافع ملی، عنوان کرد: در این نشست مسائل متعددی مطرح شد که یکی از مهم ترین این مسائل وجود 4 لایحه موجود در کمیسیون‌های حقوقی و قضایی و امنیت ملی مجلس در رابطه با مبارزه با پولشویی بود، لذا در این زمینه نقطه نظرات نمایندگان شنیده و همفکری بسیار سازنده‌ای صورت گرفت.

وزیر امور اقتصادی و دارایی کابینه دوازدهم اظهار امیدواری کرد که این لوایح هر چه سریعتر به صحن علنی مجلس ارجاع تا دولت جمهوری اسلامی ایران بتواند عضو FATF شود، البته یکی از این لوایح در مجلس رای آورده و در گیر و دار تصویب در شورای نگهبان است و سایر لوایح در کمیسیون‌های مجلس روند قانونی خود را طی می‌کنند.

وی ادامه داد: یکی دیگر از مباحث مطروحه در نشست شب گذشته در زمینه تثبیت قیمت ارز بود که با اشاره به تاثیر سیاست خارجی در نرخ ارز، نقطه نظرات نمایندگان در این زمینه شنیده شد و مسئولان وزارت امور اقتصادی و دارایی نیز نمایندگان را در جریان اقدامات خود برای تثبیت نرخ ارز قرار دادند و در این زمینه نیز همفکری و مساعدت فکری از نمایندگان گرفته شد.

کرباسیان یادآور شد: همچنین مسائلی در حوزه بورس، مالیات بر ارزش افزوده و نوع همکاری با کشورهای خارجی از دیگر موارد مورد بحث در نشست دیشب بود. وی با اشاره به موضوع حذف دلار و جایگزینی یورو در مبادلات خارجی، گفت: در حال حاضر مبادلات کشور، گشایش اعتبار و خرید خارجی طبق بخشنامه‌های موجود با یورو است و نه دلار، بنابراین اینکه دلار از مبادلات ارزی حذف شود، توقعی دست یافتنی است.

این عضو کابینه دولت دوازدهم تصریح کرد: در عین حال وزارت امور اقتصاد و دارایی مذاکراتی با کشورهای مختلف انجام می دهد تا با پول ملی کشورهای مقابل مبادله کالا صورت گیرد و لزوما نیازی به وجود ارز سومی در این بین نیست.

کرباسیان بیان داشت: حجم مبادلات ایران با کشورهای غیر بسیار  بیشتر است تا کشورهایی که با دلار فعایت اقتصادی انجام می‌دهند، بنابراین امیدواریم در این زمینه بتوانیم اقدامات موثری را عملیاتی کنیم.

وزیر امور اقتصادی و دارایی اظهار امیدواری کرد که به جایی برسیم که دلار به طور کامل از مبادلات اقتصادی کشور خارج شود.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcawan6.49neo15kk4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما