تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۰۷
جالب است ۰
در سال جاری شاهد سرمایه گذاری ۶۰۰ میلیون یورویی در تاسیسات نفتی هستیم که با این روند، چرخ صنعت نفت دوباره به حرکت درخواهد آمد.
سرمایه گذاری۶۰۰ میلیون یورویی در تاسیسات
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین، بیژن زنگنه در حاشیه نشست کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی، با بیان اینکه تاکنون در توانمندسازی تولید داخلی دستاوردهای خوبی داشته ایم و توان کشور در سال 97 قابل قیاس با سال 67 نیست، گفت: در سال 67 حتی نمی‌توانستیم یک متر لوله‌گذاری دریایی انجام دهیم، اما الان در این زمینه کاملا توانمند شده‌ایم و چندین شرکت برجسته در این زمینه داریم که با وجود آنها کسی جرأت نمی‌کند به خارج سفارش دهد و عمده تجهیزات لازم خود را در داخل می‌سازیم.

وزیر نفت تأکید کرد: در مناقصه‌های 4 میلیارد دلاری، هیچ اجباری برای استفاده از تولید داخلی نبود، اما 70 درصد شرکت‌های ایرانی برنده شدند و 80 درصد ارزشی به ایرانی‌ها رسید.

وی با بیان اینکه در کاری مانند کار وزارت نفت اگر می‌خواهیم کشور پیشرفت کند، باید تقاضا ایجاد کنیم، تصریح کرد: ما باید 200 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری کنیم و تلاش‌های زیادی را برای انعقاد قراردادهای نفتی انجام دادیم.

زنگنه با اشاره به اینکه ریشه تولید داخل این است که جریان سرمایه‌گذاری را فعال کنیم، اظهار داشت: در سال 90 و 91 حدود 42 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری کردیم که قسمت عمده آن، معمولا صرف هدفمندی یارانه‌ها می‌شود و شرکت نفت هرچه داشت، به علت پرداخت برای هدفمندی یارانه‌ها تمام شد و با این وضع چگونه می‌توانیم سرمایه‌گذاری کنیم؟

این مقام مسئول در وزارت نفت، با تأکید بر اینکه برای ما اشتغال مهمتر از تولید نفت است، گفت: ما فهرست همه کالاهایی را که باید از داخل تهیه شود، نوشته‌ایم و اگر 4 میلیارد دلار به پیمانکاران دهیم، زنده می‌شوند و چرخه سرمایه‌گذاری به جریان می‌افتد. ما باید از شرکت‌های پیمانکاری ایرانی برای مناقصات دعوت کنیم و برای شرکت‌های داخلی امتیاز قائل شویم و اگر خواهان شرکت‌های داخلی در منطقه هستیم، باید کیفیت محصولات ساخت داخل را ارتقاء دهیم.

زنگنه با اشاره به اینکه ما به سرمایه‌گذاری در پتروشیمی و پالایش نیاز داریم، خاطرنشان کرد: تجهیزات نفت ما نیاز به نوسازی‌های عدیده‌ای دارند و باید روی این مسئله به خوبی کار کرد و مشکلات این حوزه‌ها را مرتفع کنیم.

وی همچنین از سرمایه گذاری 600میلیون یورویی در تاسیسات نفتی در سال جاری خبر داد و افزود: با این سرمایه گذاری چرخ صنعت نفت دوباره به حرکت درخواهد آمد.

https://sarmayegozarionline.ir/vdccemqs.2bq1e8laa2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما