تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۱۹
جالب است ۰
وزیر تجارت خارجی ازبکستان در واکنش به پیشنهاد ایران برای برقراری تجارت آزاد گفت: تعرفه‌های بالایی میان تجارت دو کشور وجود دارد به طوری که ما نیز قصد صادرات ۵ هزار تن نفت به ایران را داریم.
ازبکستان خواستار صادرات نفت و گندم به ایران شد
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،خوجاف وزیر تجارت خارجی ازبکستان امروز در مراسم افتتاحیه دوازدهمین اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و ازبکستان در واکنش به اظهارات وزیر صنعت ایران برای توسعه روابط تجاری و تجارت آزاد ایران و ازبکستان اظهار کرد: برقراری تجارت آزاد میان دو کشور برای مابسیار مهم است و عقد توافقنامه مورد توجه ما نیز است.

وی افزود: این برقراری روابط ازاد تجاری میان دو کشور روابط اقتصادی دو کشور را به شکلی همه جانبه تحکیم می‌بخشد و ما امیدواریم در ماه ژوئیه که سفر مقامات بلندپایه (ایران) به کشورمان انجام می‌شود تمهیدات لازم برای امضای توافقنامه صورت گیرد.

وزیر تجارت خارجی ازبکستان افزود: با سفر ما به ایران تجارتخانه ازبکستان در ایران افتتاح می‌شود تا تولیدات دو کشور به نمایش درآید.

* قصد صادرات نفت و گندم به ایران داریم

خوجاف با بیان اینکه تعرفه بالایی برای تجارت میان دو کشور وجود دارد گفت: ما قصد تحویل 100 هزار تن گندم و 5 هزار تن نفت به ایران را داریم که در این ارتباط با مقامات ایرانی صحبت کرده‌ایم و امیدواریم به نتایج مطلوبی برسیم.

وی با بیان اینکه ازبکستان حبوبات خود را به کشورهای خاور نزدیک صادر می‌کند گفت: ما در سال جاری برنامه صادرات 200 هزار تن حبوبات را داریم که می‌توانیم بخشی از آن را به ایران صادر کنیم.

* فعالیت بانک ازبکستان با ایران در چارچوب FATF است

وزیر تجارت خارجی ازبکستان در واکنش به تقاضای ایران برای توسعه روابط بانکی گفت: در سال 2017 بانکهای ایران در چارچوب FATF به توافق رسیدیم و دستورالعمل مشخصی در این زمینه داریم.

وی در واکنش به پیشنهاد ایران برای امکان استفاده از کارتهای بانکی دو کشور در سفر گفت: در صورتی که پروژه شما با ترکیه و روسیه در این زمینه به نتیجه رسید ما نیز آمادگی داریم تا آن را مورد بررسی قرار دهیم.

https://sarmayegozarionline.ir/vdchzqnz.23nx-dftt2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما