تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۴۹
جالب است ۰
آغاز برگزاری جلسات حراجی سکه در بانک کارگشایی نه تنها از تب قیمت ها در بازار آزاد نکاست.
حراجی سکه از تب قیمت ها و تقاضا در بازار نکاست
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،نخستین جلسه حراجی سکه با تصمیم بانک مرکزی عصر روز شنبه در بانک کارگشایی بانک ملی ایران برگزار شد و استقبال به حدی بود که حدود 15 هزار قطعه سکه به فروش رفت که بیش از نیمی از سکه های فروخته شده تمام بهار آزادی طرح جدید بود.

هرچند بانک مرکزی قیمت پایه هر قطعه سکه تمام را 13 میلیون و 970 هزار ریال و نیم سکه را 6 میلیون و 985 هزار ریال اعلام کرده بود که باید به آن 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده نیز اضافه می شد اما گزارش ها حکایت از آن دارد که سکه های عرضه شده در رقابت خریداران در قیمت هایی نزدیک به قیمت بازار خریداری شده اند.
همین امر سبب شد تا بر اساس اعلام بانک ملی و بنا به تصمیم بانک مرکزی، جلسه های حراجی به صورت روزانه برگزار تا بخشی از تقاضای موجود در بازار برطرف شود؛ این در حالیست که از آذرماه گذشته تاکنون، جلسه های حراجی روزهای زوج هر هفته برگزار می شد.
همچنین در روز نخست جلسه حراجی، سکه ها در بسته های 50 و 100 قطعه ای عرضه می شدند اما بنابر اعلام بانک ملی ایران، از امروز (یکشنبه) بسته های 200 قطعه ای نیز در این حراجی روی میز فروش گذاشته می شود.
مبلغ سکه های خریداری شده در حراج فقط از طریق کارت های عضو شتاب قابل تسویه است؛ بنابراین شرکت کنندگان در حراج نمی توانند وجه نقد یا چک بانکی به برگزارکنندگان حراج بپردازند ضمن آنکه ارایه کارت ملی برای خرید سکه الزامی است.
حراج سکه از ساعت 15 تا 17 در شعبه مرکزی بانک کارگشایی به نشانی تهران، خیابان مولوی، میدان محمدیه، پلاک 587 برگزار می شود.
به گفته محمد کشتی آرای رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر اتاق اصناف ایران، اکنون قیمت واقعی هر قطعه سکه در بازار 16 میلیون ریال است در حالی که به قیمت 17 میلیون و 520 هزار ریال به فروش می رود یعنی یک میلیون و 500 هزار ریال حباب وجود دارد که همین حباب به نسبت های کمتر در دیگر مسکوکات نیز دیده می شود.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcbwzb8.rhbffpiuur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما