تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۲۸
جالب است ۰
مدیرعامل شرکت مدیریت دارایی مرکزی بازار سرمایه :

رشد ۵۸ درصدی حجم صکوک منتشره در سال ۹۶

سال گذشته بیش از ۱۳۲ هزار میلیارد ریال تامین مالی از طریق انتشار انواع صکوک در بازار سرمایه صورت گرفت که در مقایسه با ۸۳ هزار میلیارد ریال صکوک منتشره در سال ۱۳۹۵ بیش از ۵۸ درصد رشد داشته است
رشد ۵۸ درصدی حجم صکوک منتشره در سال ۹۶
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین، غلامرضا ابوترابی، مدیرعامل شرکت مدیریت دارایی مرکزی بازار سرمایه با اعلام این خبر گفت: در سال گذشته، علاوه بر رشد 58 درصدی حجم صکوک منتشره نسبت به سال 1395 شاهد چند تجربه نو در بازار صکوک بودیم، نظیر اولین انتشار صکوک منفعت که برای تامین مالی دولت طی دو مرحله مجموعاً با حجم 50 هزار میلیارد ریال صورت گرفت و همچنین اولین انتشار صکوک اجاره مبتنی بر سهام که برای تامین مالی شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی طی دو مرحله مجموعاً با حجم 30 هزار میلیارد ریال انجام شد.

وی اظهار داشت: در سال 1396، بیش از 26 هزار میلیارد ریال اقساط انواع صکوک توسط شرکت های واسط مالی از بانی ها دریافت و توسط شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه به حساب دارندگان اوراق واریز شد. همچنین 7 مورد صکوک مجموعاً به ارزش 9 هزار میلیارد ریال در سال گذشته سررسید و مبلغ اقساط و اصل این اوراق در مواعد مقرر پرداخت شد.

مدیرعامل شرکت مدیریت دارایی مرکزی بازار سرمایه تصریح کرد: بازار سرمایه در راستای حمایت از کالای ایرانی و تولید ملی ابزارهای متنوع تامین مالی را در اختیار صنایع گوناگون قرار داده  که صکوک نمونه ای از آنهاست. در سال جاری تاکنون، 12 مورد انواع صکوک مجموعاً بالغ بر 32 هزار میلیارد ریال در دست انتشار است که منابع حاصل از انتشار این اوراق در حوزه هایی از قبیل داروسازی، خودروسازی، هواپیمایی، نفت، فولاد، ارتباطات، ناوگان ریلی و غیره به کار گرفته خواهد شد.

به گفته ابوترابی، از ابتدای ورود ابزارهای مالی اسلامی(صکوک) به بازار سرمایه ایران تاکنون 53 مورد انواع صکوک به ارزش 247 هزار میلیارد ریال منتشر شده که 19 مورد آن مجموعاً به ارزش 17 هزار میلیارد ریال سررسید شده و مابقی اوراق در حال معامله است.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcjmaev.uqettzsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما