تاریخ انتشار :شنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۵۸
جالب است ۰
وزیر انرژی قطر گفت، وی نیز از ایده ایجاد یک چهارچوب دائمی برای همکاری های اوپک با روسیه بعد از خاتمه دوره فعلی کاهش تولید نفت حمایت می کند.
حمایت قطر از ایجاد سازمان مشترک نفتی بین اوپک و روسیه
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین، وزیر انرژی قطر گفت: اوپک و متحدانش باید محدودیت های عرضه نفت را حفظ کنند تا تداوم قیمت نفت در سطح قابل قبول خود را که موجب افزایش سرمایه گذاری در صنعت نفت و جلوگیری از وقوع شوک عرضه و قیمت در دراز مدت خواهد شد تضمین نمایند.

محمد السدا، وزیر انرژی قطر گفت، وی نیز از ایده ایجاد یک چهارچوب دائمی برای همکاری های اوپک با روسیه بعد از خاتمه دوره فعلی کاهش تولید نفت حمایت می کند.

وی افزود: «به وضوح شاهد ترمیم قیمت نفت هستیم... اما این مسئله با افزایش سرمایه گذاری ها همراه نبوده است... سرمایه گذاری در صنع نفت بسیار پایین بوده است. نگرانی من این است که در میان مدت تا بلند مدت تقاضا به شکل مطلوبی پاسخ داده شود... سرمایه گذاران همچنان محتاط و بیش از حد محافظه کار هستند.»

سدا افزود، تقاضای جهانی برای نفت امسال حداقل 1.5 میلیون بشکه در روز یا 1.5 درصد افزایش خواهد یافت. اما سرمایه گذاری جهانی حدودا 400 میلیارد دلاری همچنان به اندازه کافی بالا نیست که بتواند جایگزین تولید از میادین قدیمی شود و پروژه های جدید را راه اندازی نماید.

«از نظر من ضرورت دارد که روند (همکاری های اوپک) حفظ شود... ما باید سرمایه گذاری ها را مجددا احیا کنیم. این ماه ها طول می کشد.»

به گفته وزیر انرژی قطر، کاهش تولید های اوپک کمک کرده تا میزان ذخایر نفتی جهان در کشورهای صنعتی از 350 میلیون بشکه بالاتر از متوسط 5 ساله به رقم 50 میلیون بشکه بالاتر از این میزان پایین بیاید.

السدا تصریح کرد، حتی با وجود نفت شیل بازار در حال حرکت به سمت توازن است.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcgnu9q.ak9wq4prra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما