تاریخ انتشار :پنجشنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۱۰
جالب است ۰
قیمت نفت در پی انتشار آماری که کاهش غیرمنتظره ذخایر نفت آمریکا را نشان داد و همچنین کاسته شدن از تنشهای مربوط به اختلاف تجاری میان پکن و واشنگتن، در معاملات روز پنج شنبه افزایش یافت.
نفت گران شد
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین، بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا برای تحویل در ماه مه 27 سنت یا 0.4 درصد افزایش یافت و به 63.64 دلار در هر بشکه رسید. قیمت نفت آمریکا روز چهارشنبه با 14 سنت کاهش بسته شده بود.

بهای معاملات آتی نفت برنت در بازار لندن 30 سنت یا 0.4 درصد افزایش یافت و به 68.32 دلار در هر بشکه رسید.

پس از اینکه تعرفه های آمریکا روی واردات کالاهای چینی واکنش سریع پکن را برانگیخت و چینی ها اعلام کردند با هدف قرار دادن کالاهای مهم آمریکایی تلافی خواهند کرد، آمریکا به مذاکره برای یافتن راه حلی در خصوص تجارت ابراز تمایل کرد. این امر صعود بازارهای سهام جهانی را بدنبال داشت و از نفت پشتیبانی کرد.

بر اساس گزارش رویترز، قیمتهای نفت اخیرا با بازارهای سهام همسو شده است.

همچنین گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا که نشان داد ذخایر نفت خام این کشور کاهش یافته است، از قیمت نفت حمایت کرد. پیش از این گزارش هر دو قیمت پایه نفت آمریکا و برنت به پایین‌ترین حد دو هفته گذشته سقوط کرده بودند.

طبق آمار اداره اطلاعات انرژی آمریکا، ذخایر نفت خام این کشور هفته گذشته 4.6 میلیون بشکه کاهش یافت در حالیکه تحلیلگران افزایش این ذخایر به میزان 246 هزار بشکه را پیش بینی کرده بودند.

همچنین نظرسنجی رویترز نشان داد تولید نفت اوپک در مارس به پایینترین میزان در 11 ماه گذشته رسیده که به دلیل کاهش صادرات آنگولا، مختل شدن تولید لیبی و کاهش بیشتر تولید ونزوئلا بوده است.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcg3u9q.ak9wz4prra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما