تاریخ انتشار :پنجشنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۱۹
جالب است ۰
بازیگران بازار سرمایه در دومین هفته کاری از سال ۱۳۹۷ شاهد معاملات کم حجم و رشد ۲۱۲ واحدی شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بودند. در این روزها تغییرات در نرخ سود سپرده‌های بانکی می تواند بر معاملات بازار سهام تاثیری بیش از پیش بگذارد.
رکود در بازار سهام ادامه‌دار شد
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین، از ابتدای باز شدن معاملات بورس تهران در سال 1397 فعالان بازار سهام شاهد حجم و ارزش کم معاملات بودند که یکی از دلایل آن را می توان تعطیلات نوروزی دانست اما در روزهای اخیر با باز شدن ادارات دولتی و فعال شدن شرکت ها همچنان بازار سهام در رکود به سر می برد.

افزایش نرخ دلار از یک سو و افزایش نرخ سود بهره های بانکی از سوی دیگر سبب شده تصمیمات سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در بورس به سمت و سویی دیگر سوق یابد و عدم اطمینان سرمایه گذاران از آینده نزدیک و سرانجام برجام می تواند در این روند تاثیر مضاعفی داشته باشد.

در در دو روز کاری بورس تهران در این هفته شاخص کل بازده نقدی و قیمتی 212 واحد رشد کرد و به رقم 97 هزار و 150 رسید رسید. در طی ماه های اخیر نماگر بازار سرمایه بارها حول کانال 97 هزار واحدی نوسان کرده و حتی در ماه های گذشته به کانال 100 هزار واحدی نزدیک شده اما  در نهایت روند نزولی را طی کرده است.

در دو روز کاری بورس تهران در این هفته شاخص آزاد شناور 208 واحد بالا رفت و رقم 103 هزار و 956 را تجربه کرد شاخص  بازار اول نیز که در پایان هفته اول  کاری سال 1397 در تراز 68 هزار و 558 واحدی قرار داشت  با رشد 174 واحدی مواجه شد.

در این مدت شاخص بازار دوم 326 واحد افزایش یافت و شاخص صنعت رشد 228 واحدی را تجربه کرد.

https://sarmayegozarionline.ir/vdccimqs.2bq1x8laa2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما