تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۵ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۰۴
جالب است ۰
نتایج یک گزارش صنعتی نشان می دهد، تقاضا برای طلا در سال جاری میلادی نسبت به سال ۲۰۱۷ تغییر اندکی خواهد داشت.
تقاضای جهانی برای طلا امسال ۱ درصد رشد می‌کند
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،موسسه مشورتی متالز فوکوس در گزارش سال 2018 خود نوشت، تقاضا جهانی برای طلا در سال 2018، 3 هزار و 969 تن پیش بینی می شود که یک درصد بالاتر از تقاضای سال گذشته خواهد بود، اما حدود 10 درصد نسبت به متوسط تقاضا در طی 5 سال گذشته کاهش خواهد داشت.

در این گزارش همچنین آمده است: «پیش بینی می شود که سرمایه گذاری در طلای فیزیکی در سال جاری 4 درصد افزایش یابد. چین به لطف انتظار افزایش قیمت ها و تمایل برای خرید دارایی های امن، بخش عمده ای از این رشد را به خود اختصاص خواهد داد.»

اما در عین حال انتظار می رود میزان خرید طلای بانک های مرکزی کشورهای جهان در سال جاری میلادی با افتی 6 درصدی به پایین ترین رقم 8 سال گذشته یعنی 350 تن برسد.

در ادامه این گزارش آمده است: «پیش بینی می شود خالص خرید طلای بخش رسمی اندکی کاهش یابد... ما انتظار داریم روسیه و ترکیه روند خرید طلای خود را در سطح سال 2017 حفظ کنند...اما به استثنای این دو کشور، خالص خرید طلای سایر کشورها نسبتا پایین باقی خواهد ماند.»

این موسسه همچنین با اشاره به افت شاخص ها در بازارهای بورس، تضعیف ارزش دلار و رشد کمتر از حد انتظار اقتصاد جهانی پیش بینی کرده که قیمت طلا تا 1450 دلار بالا برود.

اما در عین حال موسسه متالز فوکوس خاطر نشان کرده احتمال افزایش بیشتر نرخ بهره در آمریکا که موجب بالا رفتن هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازار فلز زرد می شود، رشد قیمت ها را محدود خواهد کرد.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcd990f.yt0sj6a22y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

پیش بینی شما از شاخص بورس تا انتهای سال
بیش از دو میلیون
کمتر از دو میلیون
آخرین عناوین