تاریخ انتشار :سه شنبه ۷ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۴۱
جالب است ۰
قیمت طلا در آغاز مبادلات امروز دوشنبه تحت تاثیر نگرانی های مربوط به جنگ تجاری بین آمریکا و چین به بالاترین سطح خود در ۵ هفته اخیر رسیده است.
قیمت طلای جهانی صعودی شد
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،رشد تقاضای مکان امن سرمایه گذاری برای طلا در پی تشدید نگرانی ها نسبت به جنگ تجاری بین آمریکا و چین موجب افزایش چشمگیر قیمت این فلز گرانبها در روزهای اخیر شده است.

بر اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا امروز با 0.3 درصد افزایش به بیش از 1350 دلار رسیده است که بالاترین رکورد از 19 فوریه به شمار می رود.قیمت طلا هفته گذشته نیز بیش از 2.6 درصد افزایش یافت و بهترین عملکرد هفتگی خود از سپتامبر 2017 میلادی را ثبت کرد.

نگرانی ها نسبت به جنگ تجاری بین دو قدرت اقتصادی بزرگ جهان موجب شده است تا شاخص سهام در بازارهای آسیایی با کاهش روبرو شود.

شاخص ارزش دلار آمریکا در برابر ارزهای معتبر بین المللی امروز تغییر چندانی نداشته و به 89.43 واحد رسیده است.

مقام های فدرال رزرو آمریکا نیز اعلام کرده اند که به دقت تحولات مربوط به سیاست های تعرفه ای دولت ترامپ را زیر نظر دارند تا در صورت لزوم سیاست های پولی مناسبی را اتخاذ کنند.

در حالی که دولت ترامپ اعلام کرده است که اتحادیه اروپا تا ماه می از تعرفه های تجاری علیه واردات فولاد و آلومینیوم معاف خواهد بود ولی رهبران اروپایی از واشنگتن خواسته اند تا این معافیت به صورت دائمی اعمال شود.

انتخاب جان بولتون به عنوان مشاور امنیت ملی جدید آمریکا نیز موجب نگرانی های زیادی در عرصه سیاسی و بین المللی شده است.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcj8iev.uqethzsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

پیش بینی شما از شاخص بورس تا انتهای سال
بیش از دو میلیون
کمتر از دو میلیون
آخرین عناوین