تاریخ انتشار :يکشنبه ۵ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۰۴
جالب است ۰

دلایل روند کُند خصوصی سازی چیست؟

نقش قیمت گذاری منطقی شرکت های دولتی در روند خصوصی سازی
عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از روند خصوصی سازی در کشور انتقاد کرد.
دلایل روند کُند خصوصی سازی چیست؟
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،علی اسماعیلی درباره وضعیت خصوصی سازی در سال 96 گفت: متاسفانه همچنان بین اعضای هیئت واگذاری فعالیت‌های بنگاه‌های دولتی به بخش غیردولتی، واهمه و احتیاط برای واگذاری شرکت های دولتی وجود دارد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص ضرورت مردمی کردن اقتصاد ادامه داد: در حال حاضر هیئت واگذاری فعالیت‌های بنگاه‌های دولتی به بخش غیردولتی عزم جدی برای خصوصی سازی واقعی ندارد و دست‌اندرکاران سازمان خصوصی سازی برای واگذاری شرکت های دولتی از دستگاه های نظارتی مانند سازمان بازرسی کل کشور، ترس دارند که این موضوع غیرقابل قبول است.
نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس دهم شورای اسلامی، افزود:اگر تحولی در واگذاری شرکت های دولتی به وجود نیاید در سال آینده نیز اقدام خاصی در زمینه خصوصی سازی بوجود نخواهد آمد.
واهمه ی هیئت واگذاری فعالیت‌های بنگاه‌های دولتی به بخش غیردولتی، مانع تحول در خصوصی سازی
اسماعیلی در ادامه تصریح کرد:باید به هیئت واگذاری فعالیت‌های بنگاه‌های دولتی به بخش غیردولتی، این اطمینان داده شود که در صورت رعایت مقررات قانونی مشکلی برای واگذاری شرکت های دولتی ایجاد نمی شود.
وی تصریح کرد:برگزاری نشست های مشترک بین اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی،هیئت واگذاری فعالیت‌های بنگاه‌های دولتی به بخش غیردولتی و نهادهای نظارتی می تواند زمینه ساز تحول در زمینه خصوصی سازی شرکت های دولتی شود.
تحول در خصوصی سازی با قیمت گذاری منطقی شرکت های دولتی ممکن می شود
عضو ناظر مجلس شورای اسلامی در هیئت واگذاری فعالیت‌های بنگاه‌های دولتی به بخش غیردولتی افزود:باید به بخش خصوصی اعتماد داشت و در این راستا باید وزارتخانه ها و دستگاه های ذی ربط پیشنهادهای خود را برای واگذاری شرکت های دولتی که از شرایط لازم برخوردارند، ارائه کنند نکته دیگر اینکه باید قیمت شرکت های دولتی مشمول واگذاری بصورت کارشناسی و مطابق با واقعیت های اقتصادی کشور ارزیابی شود تا فرصت برای انجام این مهم فراهم شود

https://sarmayegozarionline.ir/vdcc4pqs.2bq1e8laa2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما