تاریخ انتشار :يکشنبه ۵ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۰۱
جالب است ۰
در جریان معاملات اولین روز کاری سال ۹۷، شاخص کل بورس با رشد ۱۳۵.۹ واحدی به ارتفاع ۹۶ هزار و ۴۲۵.۹ واحد رسید و شاخص کل هم وزن با ۲۴ واحد رشد در مدار ۱۷ هزار و ۲۹۵ واحد ایستاد.
شاخص بورس، سال جدید را با رشد ۱۳۶ واحدی شروع کرد
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،امروز وبصادر با 42.2 واحد، شتران 21.7 واحد، شپنا 21.1 واحد، آپ 20.4 واحد، شبهرن 19.7 واحد و جم با 16.9 واحد بیشترین تاثیر مثبت را روی شاخص کل بورس گذاشتند. در مقابل فملی با 37.78 واحد بیشترین تاثیر منفی را داشت.

پربیننده ترین نماد امروز وبصادر  بود که در ابتدای بازار متوقف شد و دوباره به گردونه معاملات بازگشت و رشد 4.9 درصدی قیمت پایانی  را ثبت کرد، سایر نمادهای پربیننده عمدتا از گروه خودرو شامل خزامیا، خساپا، خکاوه و خودرو بودند که همگی هم افت قیمتی داشتند در این بین خزامیا و خکاوه با افت 3 درصدی بیشترین کاهش را داشتند.
در اولین روز معاملاتی سال ٬گروه پالایشی  جو مثبت تری از سایر گروه های بازار داشتند که به دلیل افزایش قیمت جهانی نفت به کانال 70 دلار  بود. این در حالیست که در هفته گذشته تنش های تجاری بین چین و آمریکا باعث شد قیمت فلزات اساسی به شدت افت کند . اما با توجه به اعلان کشور عربستان مبنی بر اینکه در سال جاری همچنان تولید نفت خود را کاهش می دهد باعث شد قیمت جهانی نفت به 70 دلار برسد.
رفت و برگشت های امروز بورس:
امروز شاهد توقف نمادهای کفرا، وبانک، خکار، ونوین و کرازیح بودیم. در مقابل نمادهای خاور، وساپا، ونوین، وپترو، برکت، خرینگ و غمارگ به گردونه معاملات بازگشتند.
خاور پس از ارائه تعدیل منفی 16 درصدی و افزایش زیان ، زیان پیش بینی شده هر سهم فعلی: 1,884ریال ، با افت 3.5 درصدی و با قیمت 691 ریال به گردونه ی معاملات بازگشت .
وبهمن پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه و تقسیم سود نقدی به مبلغ  100 ریال ، با رشد 4.8 درصدی و با قیمت 836 ریال به گردونه ی معاملات بازگشت .
خرینگ پس از افشای اطلاعات بااهمیت - (تغییر سهامدار عمده - گروه الف) منتهی به سال مالی 1396/12/29 با افت 3 درصدی و با قیمت 1,436 ریال بازگشایی شد .
شبهرن پس از برگزاری مجمع عمومی فوق العاده و تصویب افزایش سرمایه  30% از محل مطالبات و آورده نقدی ، با رشد حدودا 5 درصدی و با قیمت 9,775 ریال بازگشایی شد .
وساپا پس از فسخ قرارداد واگذاری شرکتهای تولیدی موتور گیربکس و اکسل سایپا و سازه گستر سایپا و توثیق یا فک رهن دارایی ها ، متعادل منفی در حاشیه ی قیمتی صفرتابلو و با قیمت 656 ریال به گردونه ی معاملات بازگشت .
شسینا پس از شفاف سازی در خصوص نقل و انتقال دارایی های ثابت شرکت ، با قیمت 7,368 ریال و رشد 4.4 درصدی به تابلوی معاملاتی بازگشت .
وصنعت پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه و تقسیم سود نقدی هر سهم به مبلغ  200 ریال ، با رشد 1.6 درصدی و با قیمت 1,000 ریال به تابلوی معاملاتی بازگشت .
ثعمرا پس از اعلام نتایج برگزاری مزایده (عدم به حد نصاب رسیدن شرکت کنندگان در مزایده، فروش موضوع از طریق مذاکره در حال پیگیری می باشد) ، با قیمت 1,273 ریال و رشد 2.5 درصدی مورد بازگشایی قرا گرفت .
وبصادر با توجه به رشد 20 درصدی قیمتی به منظور شفاف سازی متوقف شد.
نماد معاملاتی خکار با توجه به توثیق یا مسدود کردن سهام ناشر متعلق به سهامدار عمده (   شرکت ایرکا پارت پویا) متوقف شد.
نماد معاملاتی ونوین  با توجه به برگزاری مزایده(بابت فروش سهام بانک اقتصاد نوین در شرکتهای سرمایه گذاری اقتصاد نوین، شرکت شیمی بافت، شرکت کارگزاری بانک اقتصاد نوین و شرکت مدیریت سرمایه اقتصاد نوین از طریق مزایده یا عرضه در بازار سرمایه )، متوقف شد.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcbzsb8.rhbf0piuur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین