تاریخ انتشار :جمعه ۳ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۵۲
جالب است ۰
برنامه های عربستان بری تمدید توافق کاهش تولید در سال ۲۰۱۹ برای کاهش شکاف عرض و تقاضا در بازار موجب شد تا قیمت نفت امروز با بیش از یک درصد جهش مواجه شود.
قیمت نفت افزایش یافت
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،برنامه های عربستان بری تمدید توافق کاهش تولید در سال 2019 برای کاهش شکاف عرض و تقاضا در بازار موجب شد تا قیمت نفت امروز با بیش از یک درصد جهش مواجه شود.

افزایش قیمت نفت در حالی است که بازارهای بورس جهان به دلیل نگرانی ها از آغاز جنگ تجاری بین آمریکا و چین با افت مواجه شده است. اما قیمت طلا به عنوان یک بازار امن برای سرمایه گذاری، امروز به بالاترین رقم 2 هفته گذشته رسیده است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا دیروز یادداشتی را امضا کرد که ممکن است به موجب آن تعرفه هایی بر 60 میلیارد دلار واردات چین به آمریکا اعمال شود. چین نیز طرح هایی را برای اعمال تعرفه بر واردات 3 میلیارد دلار کالا از آمریکا اعلام کرده است.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت خام آمریکا امروز با 69 سنت، معادل 1.1 درصد افزایش نسبت به جلسه قبل به 64 دلار و 99 سنت رسید. قیمت نفت برنت نیز امروز با 63 سنت، معادل 0.9 درصد افزایش به 69 دلار و 54 سنت رسید. در این هفته قیمت نفت برنت در آستانه رشد حدودا 5 درصدی قرار دارد که بیشترین رشد هفتگی از جولای سال گذشته تاکنون است. قیمت نفت خام آمریکا نیز در این هفته حدود 4.3 درصد رشد داشته است.

عامل اصلی رشد قیمت نفت اظهارات وزیر انرژی عربستان است که گفته، اعضای اوپک باید هماهنگی با روسیه و دیگر تولید کنندگان غیراوپکی در زمینه محدود کردن عرضه در سال 2019 را ادامه دهند تا ذخایر جهانی نفت را کاهش دهند.

توافق کاهش تولید قرار بود در پایان امسال منقضی شود، اما ظاهرا عربستان در تلاش است تا توافق تمدید شود.

هرچند تحلیلگران معتقدند تقابل تجاری بین آمریکا و چین می تواند به بازارهای نفت لطمه بزند، اما فعلا میزان تقاضا برای نفت مناسب به نظر می رسد.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcexn8z.jh8xxi9bbj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما