تاریخ انتشار :جمعه ۳ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۵۳
جالب است ۰
پس از امضای سندی از سوی رئیس جمهوری آمریکا برای اعمال تعرفه ها و محدودیت های جدید تجاری علیه چین، سفیر این کشور در واشنگتن گفت: پکن جنگ تجاری را تا پایان ادامه می دهد.
جنگ تجاری با آمریکا را تا پایان ادامه می دهیم
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا عصر پنجشنبه (به وقت واشنگتن) سندی امضا کرد که تعرفه های جدیدی برای کالاهای چینی به ارزش 60 میلیارد دلار و همچنین محدودیت های تجاری جدید علیه این کشور اعمال می کند.

سفارت چین در واشنگتن در بیانیه ای که در تارنمای رسمی خود منتشر کرد، این تصمیم ترامپ را «اقدام یکجانبه حمایتگرایانه» توصیف کرده و نارضایتی و مخالفت شدید پکن را با آن اعلام کرد.
در این بیانیه با تاکید بر اینکه چین خواهان جنگ تجاری نیست، تصریح شده است: اما اگر جنگی تجاری از سوی آمریکا آغاز شود، چین برای دفاع از منافع مشروع خود تا پایان خواهد جنگید.
ترامپ پیشتر تعرفه واردات فولاد و آلومینیوم را افزایش داده بود که با مخالفت اتحادیه اروپا و برخی دیگر از شرکای تجاری واشنگتن و همچنین چین به عنوان رقیب تجاری روبرو شد.
نماینده تجاری ترامپ روز پنجشنبه (به وقت واشنگتن) اعلام کرد که فعلا اتحادیه اروپا و 6 کشور دیگر از این تعرفه ها معاف خواهند بود؛ اما چین همچنان مشمول این تعرفه ها است.
واردات آمریکا از چین 375 میلیارد دلار بیش از صادرات آن به این کشور است و ترامپ تلاش دارد تراز تجاری کشورش با چین را به تعادل برساند.
ترامپ چین را به اعمال سیاست های تجاری تبعیض آمیز و اجبار شرکت های آمریکایی به ارائه اطلاعات سری فناوری خود به پکن متهم می کند.
رئیس جمهوری آمریکا تصمیم خود مبنی بر اعمال تعرفه بر کالاهای وارداتی از چین را واکنشی به این اقدامات پکن عنوان کرده است.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcivwaz.t1apr2bcct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

پیش بینی شما از قیمت دلار تا پایان سال جاری
بالای 50 هزار تومان
زیر 40 هزار تومان
آخرین عناوین