تاریخ انتشار :شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۳۱
جالب است ۰

بانک مرکزی برای کنترل بازار ارز نظارت خود را افزایش دهد

تشکیل صف‌های طولانی برای گرفتن ارز تاسف‌‌بار است
یک نماینده مجلس خواستار ورود جدی بانک مرکزی برای کنترل بازار ارز شد و گفت: تشکیل صف‌های طولانی برای گرفتن ارز تاسف‌‌بار است.
بانک مرکزی برای کنترل بازار ارز نظارت خود را افزایش دهد
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،احمد‌انارکی‌محمدی، نماینده دوره دهم از حوزه انتخابیه رفسنجان و انار در استان کرمان در مورد تلاطم در بازار ارز گفت: بانک مرکزی باید بیش از گذشته به این حوزه ورود کرده و نظارت خود را کامل کند.

وی افزود: موضوع چند نرخی شدن ارز اهمیت ویژ‌ه‌ای دارد، این اتفاقی که اخیرا افتاد و قیمت سپرده‌ها را از 15 درصد به 20 درصد رساندند تا بازار ارز را تنظیم کنند هم موفقیت‌آمیز نبود.

انارکی‌محمدی‌ خاطرنشان کرد: هر زمان که نرخ تسهیلات بالا می‌رود، نرخ ارز هم تغییر می‌کند، امروز با چند نرخ، ارز فروش می‌رود و نظارتی هم وجود ندارد.

وی با تاکید بر اینکه در این مدت نه تنها ارز تک نرخی نشد بلکه چند نرخی هم شد، گفت: تشکیل صف‌های طولانی برای گرفتن ارز بسیار تاسف‌آور است، بازار داخلی ارز متاسفانه مشکل دارد حتی با ویزا و پاسپورت هم نمی‌توان بازار ارز را تعادل بخشید.

وی افزود: نرخ ارز در بودجه سال آینده 3500 دیده شده و بر اساس این نرخ بودجه بسته شده که مابه‌التفاوت آن در ردیف‌های دیگر مورد بررسی قرار می‌گیرد.

https://sarmayegozarionline.ir/vdci55az.t1apy2bcct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

پیش بینی شما از شاخص بورس تا انتهای سال
بیش از دو میلیون
کمتر از دو میلیون
آخرین عناوین