تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۳۳
جالب است ۰
جهان انرژی در ۲۴ ساعت گذشته شاهد تحولات گوناگونی از جمله تلاش عراق برای خودکفایی در تولید فرآورده های نفتی، تکاپوی روسیه برای کسب سهم بیشتر از بازار اروپا و احتمال رکورد زنی تولید نفت شیل آمریکا بوده است.
عراق مصمم به خودکفایی در تولید فرآورده های نفتی است
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،وزارت نفت عراق اعلام کرد: با توجه به احیا و بازسازی پالایشگاه هایش که به دلیل درگیری با نظامیان داعشی آسیب دیده بود، قصد دارد، واردات فرآورده های نفتی را تا 25 درصد کاهش دهد.

«جبار اللعیبی» وزیر نفت عراق گفت که این کشور، با پالایش میعانات گاز طبیعی، فرآورده های نفتی بیشتری تولید می کند.
ظرفیت پالایشی عراق که پس از عربستان دومین تولیدکننده بزرگ سازمان اوپک محسوب می شود، در پی حمله داعش به تاسیسات پالایشی شمال بغداد در سال 2014 به شدت کاهش یافته بود.

*روسیه برای کسب سهم بیشتر از بازار اروپا می جنگد
به گزارش رویترز، گزارش رسیده از تحلیلگران و برنامه های شرکت های نفتی روسیه حاکی است که این کشور در پی به روزرسانی 55 میلیارد دلاری پالایشگاه های خود، قصد دارد به سرعت صادرات فرآورده های نفتی را به اروپا افزایش دهد تا سهم بیشتری از بازار این منطقه به دست آورد.
با توجه به توسعه پالایشگاه ها و رشد قیمت نفت، انتظار می رود که حجم پالایش نفت خام روسیه در سال 2018 میلادی با هشت میلیون تن افزایش، به بالاترین رقمی که در سال 2014 میلادی ثبت شده بود، یعنی 289 میلیون تن برسد و در پی آن صدور فرآورده های نفت سبک این کشور از 95 میلیون تن که در سال 2017 میلادی به ثبت رسید، به 106 میلیون تن افزایش یابد.

* تولید نفت شیل آمریکا در ماه آوریل رکورد می شکند
به گزارش رویترز، اداره اطلاعات انرژی آمریکا در گزارش ماهانه خود پیش بینی می کند که تولید نفت شیل آمریکا در آوریل امسال (فروردین - اردیبهشت 97) با 131 هزار بشکه در روز افزایش ماهانه، به رقم بی سابقه 6میلیون و 950 هزار هزار بشکه در روز برسد.
میزان افزایش تولید در ماه پیش از آن، یعنی مارس، 105 هزار بشکه در روز پیش بینی شده بود.
این افزایش احتمالی، در پی رشد برداشت نفت شیل از میدان های پرمیان و ایگل صورت خواهد گرفت.
تحلیلگران، تولید نفت شیل آمریکا را عامل احتمالی اختلال در توازن عرضه جهانی نفت و تضعیف کننده توافق جهانی سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) می دانند.

* مشاور وزیر انرژی روسیه در امور اوپک، معاون وزیر انرژی این کشور شد
رویترز به نقل از وزارت انرژی روسیه گزارش داد: «پاول سوروکین» که مشاور این وزارتخانه در امور مربوط به سازمان اوپک بود، به جایگاه معاون (هشتم) وزیر انرژی روسیه ارتقا یافت؛ وزیر کنونی انرژی روسیه، «الکساندر نواک» است.
سوروکین 32 ساله که تحلیلگر حوزه نفت و گاز در موسسه مشاوره مورگان استنلی مسکو نیز است، از سال 2015 میلادی سمت ریاست مرکز تحقیق نفت و گاز در وزارت انرژی این کشور را نیز بر عهده داشت و راهبردها و سیاست های وزارتخانه را در ارتباط با اوپک تعیین می کرد.

**رپسول اسپانیا 200 جایگاه سوخت در مکزیک ایجاد می کند
به گزارش رویترز، شرکت نفت اسپانیایی رپسول اعلام کرد که قصد دارد 200 جایگاه بنزین در سال 2018 میلادی در مکزیک ایجاد کند.
این شرکت همچنین در نظر دارد، در پنج سال آینده با ایجاد همین میزان جایگاه های سوخت، سهم بیشتری از بازار مکزیک به دست آورد.
«ماریا ویکتوریاف» مدیر صنعت پایین دستی رپسول، در کنفرانسی اعلام کرد که این شرکت قصد دارد، 430 میلیون دلار در چند سال آینده در زمینه ایجاد زیرساخت ها و جایگاه های سوخت جدید سرمایه گذاری کند.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcc10qs.2bq1i8laa2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما