تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۱۶
جالب است ۰
جهان انرژی در ۲۴ ساعت گذشته شاهد تحولات گوناگونی از جمله «انی» ایتالیا و «ادنوک» ابوظبی در آستانه امضای قرارداد نفتی، تاکید مقامهای نیویورک بر لغو برنامه های حفاری نفت در این ایالت، کاهش واردات نفت چین در ماه فوریه و تصمیم آمریکا برای فروش ۷ میلیون بشکه از ذخایر راهبردی نفت خود بوده است.
ایتالیا و ابوظبی قرارداد نفتی امضا می کنند
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،خبرگزاری انگلیسی رویترز به نقل از دفتر نخست وزیر ایتالیا گزارش داد که شرکت انی (ENI) این کشور و شرکت ملی نفت ابوظبی موسوم به «ادنوک« قرار است امروز (یکشنبه) قرارداد نفتی امضا کنند.

دولت ایتالیا جزئیات این قرارداد را بیان نکرد، اما به گفته یک منبع آگاه، گفت و گوهای دو طرف درباره قرارداد تولید نفت فراساحلی است.

**مقامهای نیویورک خواستار لغو برنامه های حفاری در این ایالت شدند
به گزارش رویترز، اندرو کومو، فرماندار ایالت نیویورک اعلام کرد که بطور رسمی از دولت فدرال درخواست کرده است که این ایالت را از برنامه های حفاری فراساحلی نفت فدرال خارج کنند، زیرا به عقیده وی، منابع دریایی را به خطر می اندازد.
ایالت نیویورک به شدت مخالف برنامه پنج ساله حفاری نفت و گاز دولت آمریکا است، زیرا منابع دریایی، آینده کودکان و اقتصاد آنها را تهدید می کند.
این برنامه 90 درصد از فراساحل آمریکا را به فعالیت های حفاری اختصاص داده است.

**تولید گاز شل در بلندمدت سه برابر نفت می شود
به گزارش رویترز، «بن وان بوردن» مدیرعامل شرکت انگیسی - هلندی شل اعلام کرد که این شرکت ممکن است تا سال 2050 میلادی تولید گاز طبیعی را نسبت به نفت، سه برابر کند تا اهداف کربن زدایی محقق شود.
این در حالی است که این شرکت اعلام کرده بود که با توجه به سوددهی بالای تولید نفت شیل، به طور کوتاه مدت از گاز به نفت شیل روی آورده است.
«شیل» به عنوان بزرگ ترین معامله گر ال. ان. جی، حدود سه میلیون و 700 هزار بشکه معادل نفت در روز تولید می کند که نیمی از آن گاز است.

**واردات نفت چین در ماه فوریه کاهش یافت
رویترز به نقل از اداره گمرک چین اعلام کرد که واردات نفت چین در ماه فوریه امسال بشدت نسبت به ماه قبل از آن کاهش یافت، زیرا پالایشگاه های مستقل این کشور، در پی اجرای قوانین جدید مالیاتی، خرید خوراک برای تاسیسات خود را کاهش دادند.
واردات نفت چین در این مقطع، با 12 درصد کاهش ماهانه، به هشت میلیون و 410 هزار بشکه در روز رسید.
این میزان در ماه ژانویه به بالاترین میزان، یعنی نه میلیون و 570 هزار بشکه در روز رسیده بود.

**آمریکا 7 میلیون بشکه از ذخایر راهبردی نفت خود را می فروشد
به گزارش رویترز، اداره انرژی آمریکا اعلام کرد که قصد دارد هفت میلیون بشکه از ذخایر راهبردی نفت شیرین این کشور را بفروشد.
سطح ذخایر راهبردی این کشور، در حال حاضر، 666 میلیون و 500 هزار بشکه است.
با توجه به تولید نفت داخلی آمریکا در پی انقلاب صنعت شیل، قانونگذاران، فروش نفت از این ذخایر را راهی برای تامین سرمایه دولت می بینند.

**قبرس شمالی و جنوبی در رقابت برای اکتشاف نفت و گاز
به گزارش رویترز، قدرت اوزرسای، وزیر امور خارجه قبرس شمالی (قبرس ترک) اعلام کرد که در صورت پافشاری قبرس جنوبی (قبرس یونانی) بر برنامه های اکتشاف نفت و گاز خود، آنها نیز تاسیسات اکتشافی خود را در دریای مدیترانه راه اندازی خواهند کرد.
اوزورسای گفت: یا فعالیت اکتشاف را به موازات یکدیگر پیش می بریم، یا همه چیز متوقف می شود.
قبرس جنوبی که بطور بین المللی به عنوان یک کشور رسمیت دارد امتیاز اکتشاف چندین میدان نفت فراساحلی را به شرکت های بین المللی از جمله انی ایتالیا و اکسون موبیل آمریکا اعطا کرده است.

**سوکار با همکاری «بی. پی» دوره آموزش به مهندسان نفت برگزار می کند
به گزارش پایگاه خبری اروپایی «امرجینگ یوروپ»، شرکت دولتی نفت آذربایجان موسوم به «سوکار»، قرار است یک دوره آموزشی برای مهندسان نفت با حمایت مالی شرکت انگلیسی بریتیش پترولیوم برگزار کند.
«المار قاسم اف» رئیس دانشگاه نفت باکو گفت که این دوره آموزشی به دانشجویان امکان می دهد تا از دستاوردهای اخیر در صنعت نفت آگاه شوند و روی مهارت هایی تمرکز کنند که برای آغاز کار در سازمان های جدید پس از فارغ التحصیلی به آن نیاز دارند.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcdzs0f.yt0s56a22y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما