تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۳۵
جالب است ۰
رئیس اداره رسیدگی به شکایات و حمایت‌های حقوقی سازمان بورس و اوراق بهادار :

لایحه حمایت از سرمایه‌گذاران خرد گامی به سوی شفافیت

رئیس اداره رسیدگی به شکایات و حمایت‌های حقوقی سازمان بورس و اوراق بهادار، هدف از تدوین لایحه حمایت از سرمایه‌گذاران خرد را ایجاد شفافیت بیشتر دانست و گفت: سرمایه گذاران، مدیران شرکت ها و فعالان بازار سرمایه از جمله مشمولان این لایحه اند.
لایحه حمایت از سرمایه‌گذاران خرد گامی به سوی شفافیت
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،محدثه فریدون در پاسخ به این سوال که لایحه حمایت از سرمایه‌گذاران خرد با چه هدفی تدوین شده است، اظهار داشت: حمایت از سرمایه گذاران از شاخص های با اهمیت محیط مناسب کسب و کار بوده که به عنوان شاخص سنجش وضعیت استانداردهای حاکمیت شرکتی و سهولت دسترسی به منابع مالی در بازار سرمایه نیز شناخته می شود.

وی افزود: از جمله راهبردهای موجود برای بهبود وضعیت حمایت از سرمایه گذاران خرد، اصلاح مقررات شرکت های ثبت شده در بورس و نیز اصلاح قوانین حاکم بر موضوع با تصویب قانونی در حمایت از سرمایه گذاران بازار سرمایه است.

فریدون ادامه داد: در این راستا پیش نویس "لایحه حمایت از سرمایه گذاران خرد (غیرقابل استناد)" جهت تسهیل و بهبود محیط کسب و کار با ملاحظات مربوط به سهامداران خرد در راستای ارتقای شفافیت، سهولت دسترسی به مقررات و افزایش رغبت به سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی تهیه و ارائه شده است.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که چه مجموعه‌ای پیشنهاد تدوین لایحه حمایت از سرمایه‌گذاران خرد را ارائه کرده و در حال حاضر چه مجموعه‌ای متولی آن است، گفت: پیش نویس حاضر در معاونت امور اقتصادی وزارت امور اقتصادی و دارایی (دفتر پایش و بهبود محیط کسب و کار) تهیه و متن نهایی پیش نویس جهت اظهار نظر سرمایه گذاران و دیگر صاحب نظران به این سازمان ارائه شده تا در معرض نقد قرار گرفته و با جمع بندی نظرات مشمولان، به اهداف مورد نظر نزدیک تر شود.

به گفته فریدون، کلیه سرمایه گذاران، مدیران شرکت ها و فعالان بازار از مشمولان این لایحه بوده و امکان ارائه نظرات برای همه فراهم است. همچنین از آنجا که از اهداف این لایحه ایجاد شفافیت بیشتر است، مشمولان آن گسترده اند و حتی به خارج از حیطه سرمایه گذاران نیز تسری دارد.

وی افزود: این پیش نویس در پایگاه رسمی سازمان بورس و اوراق بهادار به نشانیhttps://seo.ir/ درج شده و به مدت یک ماه عموم اشخاص علاقه‌مند می توانند با مراجعه به بخش " نظرسنجی لایحه حمایت از سرمایه گذاران خرد" در قسمت "قوانین، مقررات و امور حقوقی" در صفحه اول پایگاه مزبور نظرات خود را به صورت مبسوط ثبت و ارسال کنند.

رئیس اداره رسیدگی به شکایات و حمایت‌های حقوقی سازمان بورس و اوراق بهادار، درخصوص روش جمع‌بندی نظرات هم گفت: کلیه دیدگاه ها و پیشنهادها در پایان مهلت در اداره رسیدگی به شکایات و حمایت های حقوقی سازمان بررسی و جمع بندی شده و از طریق معاونت حقوقی به معاونت امور اقتصادی وزارت امور اقتصادی و دارایی اعلام خواهد شد.

وی در پایان از عموم فعالان بازار سرمایه درخواست کرد با توجه به اهمیت این متن، در نقد و ارزیابی آن مشارکت و به ارتقاء کیفیت متن نهایی کمک کنند.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcaoen6.49nem15kk4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین