تاریخ انتشار :شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۰۴
جالب است ۰
عوامی بیرونی و فشار بر بازار:

شاخص بورس باز هم عقب نشینی کرد

در پایان معاملات امروز شاخص کل مطابق انتظار با کاهش ۲۳۳.۶ واحدی به ارتفاع ۹۶ هزار و ۵۹۴ واحد رسید در این میان نمادهای شپنا، فولاد، شبندر، پارسان، بفجر و شتران بیشترین تاثیر منفی را داشتند و شخارک با ۲۳ واحد بیشترین تاثیر مثبت را روی شاخص کل گذاشت.
شاخص بورس باز هم عقب نشینی کرد
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،ارزش معاملات بورس امروز 175 میلیارد تومان بود که از دست به دست شدن 685 میلیون و 680 هازر برگه سهم و حق تقدم در بیش از 133 هزار نوبت معاملاتی حکایت داشت. در این یمان خزامیا با 106 میلیون بیشترین حجم معامله و نماد تازه وارد شفا با 24.7 میلیارد تومان بیشترین ارزش معاملاتی کل بازار بورس را در اختیار داشتند. گفتنی است نماد زامیاد پس از شفا پر ارزشترین معاملات امروز را رقم زد.

شکلر پس از افزایش سرمایه 25 درصدی از مطالبات و آورده نقدی در صفر تابلو بازگشایی شد و به صف خرید رسید. سایر محصولات گروه شیمیایی عموما متعادل منفی بودند. شپاکسا نیز در این گروه پس از تقسیم سود 410 ریالی در مجمع پایان سال مالی در نوسان مثبت به گردونه معاملات بازگشت و نهایتا صفر مثبت امروز را به پایان برد.
امروز پکویر در گروه یکدست سرخپوش لاستیک و پلاستیک پس از تقسیم سود نقدی 457 ریالی در مجمع پایان سال مالی در نوسان منفی بازگشایی شد و تنها سهمی ود که با 2 درصد رشد قیمت پایانی توانست سبزپوش شود.
دعبید نیز از گروه دارویی پس از تقسیم سود نقدی 112 ریالی در مجمع پایان سال مالی در نوسان منفی بازگشایی شد. عمده نمادهای این گروه هم منفی بودند مگر در نمادهای دسینا، دفرا، دکیمی،دالبر، دسبحا، دجابر، دیران، دارو و دپارس که نوسانات مثبت داشتند. در این روز نماد شفا که اولین روز معاملاتی خود را پشت سر گذاشت صف خرید خود را همان ابتدی بازار عرضه کرد و متعادل شد.
چفیبر به عنوان تنها نماد فعال گروه محصولات چوبی، پس از تعدیل منفی 485 درصدی و تبدیل تخمین 20 ریال سود به 77ریال زیان امروز در نوسان منفی بازگشایی و در منفی  3 معاملات امروز را به پایان رسانید.
همچینن امروز شاهد صف خرید فاراک برای دومین روز متوالی بودیم این درحالی بود که سایر هم گروهی‌های این نماد همگی افت قیمتی تجربه کردند.از سویی دیگر با قطعی شدن افزایش تعرفه واردات آلومینیوم و فولاد به آمریکا، شاهد افزایش فشار فروش گروه فلزات اساسی بودیم. در این میان ارفع پس از اعلام تعدیل مثبت 198 درصدی و افزایش تخمین سود هر سهم از 280 به 834 ریال بازگشایی شد ولی ضمن رشد 15 درصدی صف فروش تشکیل داد.
در گروه خودرو به دلیل صف خرید شدن خکاوه، معاملات نسبتا مثبتی در شروع بازار شاهد بودیم که به تدریج قدرت عرضه ها طبق سناریوی همیشگی این گروه بیشتر شد، خزامیا هم که صف خرید داشت، صف خود را عرضه کرد. به این ترتیب سه نماد خکار، خدیزل و خکاوه تنها صف خریدهای گروه بودند و مابقی عمدتا منفی متعادل ب معاملاتشان پایان دادند.
در مجموع با توجه به کمبود نقدینگی در بازار و بروز هر گونه ریسک سیاسی نمیتوان حاشیه امنی برای نماد و یا گروه خاصی متصور باشیم. نزدیک شدن به پایان سال و تسویه اعتبار برخی از کارگزاری‌ها در پایان سال مالی نیز مزید بر علت است. ضمن اینکه این روزها شاهد عدم تعادل و ثبات در بازارهای جهانی هستیم و همه این عوامل موجب معاملاتی متعادل منفی و  بازاری کم عمق شده است.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcb8fb8.rhbfapiuur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما