کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رتبه اعتباری ونزوئلا در پایین‌ترین سطح ممکن

19 اسفند 1396 ساعت 15:02

موسسه رتبه سنجی " مودیز" رتبه اعتباری ونزوئلا را به "c" تنزل داد و اعلام کرد سرمایه گذاران در اوراق قرضه این کشور باید خود را آماده مواجهه با زیان های هنگفت کنند.


به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،موسسه مودیز اعلام کرد ونزوئلا و شرکت ملی نفت آن هم اکنون با بدهی 1.7 میلیارد دلاری مواجهند و امید کمی وجود دارد که با توجه به تحریمهای آمریکا، دولت این کشور بتواند به توافقی برای بازپرداخت بدهی های خود و موفقیت در ترغیب سرمایه گذاران به خرید اوراق بهادار جدید دست یابد.

به نظر می رسد تغییر در رویه های اخیر جنبه تشریفاتی داشته است و سرمایه گذاران منتظر تغییر دولت یا هرگونه پیشرفت دیگری که منجر به از سر گیری پرداخت ها شود هستند. جیم رویش- یکی از مسئولان ارشد اعتبارسنجی موسسه مودیز در گزارشی نوشت: زیان احتمالی سرمایه گذاران در اوراق قرضه ونزوئلا 65 درصد خواهد بود. هیچ کشور دیگری در جهان در رتبه اعتباری ونزوئلا قرار ندارد.

رویش نوشت: با ناکامی در پرداخت بهره ها  و اصل مبلغ در زمان سررسید، تداوم فرسایش ظرفیت پرداختی ونزوئلا منجر به زیان‌های سنگین دارندگان اوراق قرضه شده است. شکاف بزرگ تامین مالی خارجی و تضعیف منابع مالی ما را به این نتیجه می رساند و پرداخت های بعدی بدهی ها هم به فراموشی سپرده خواهد شد.


کد مطلب: 13340

آدرس مطلب :
https://www.sarmayegozarionline.ir/news/13340/رتبه-اعتباری-ونزوئلا-پایین-ترین-سطح-ممکن

سرمایه گذاری آنلاین
  https://www.sarmayegozarionline.ir