تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۲۷
جالب است ۰
ارزهای دیجیتالی یا رمزنگاری شده یک پول ۱۰۰ درصد مجازی است. تقریباً بر خلاف تمامی پول‌ های دیگر در جهان، هیچ حکومتی روی این پول نظارت و کنترل ندارد، در عوض، کاملاً مجازی است. ارزهای دیجیتالی‌ که مالک آن هستید، در کامپیوتر شما ذخیره می ‌شوند. می ‌توانید این ارزهای دیجیتالی را بفروشید و یورو، دلار یا ریال دریافت کنید
 ارزهای دیجیتال چیست
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین، اولین ارز دیجیتال بیت کوین است که در سال 2009 ایجاد شد و اکنون پادشاه دنیای ارزهای دیجیتال است. در چند سال گذشته ارزهای دیجیتال زیادی معرفی و عرضه شده اند. در حال حاضر حدود 900 ارز دیجیتال در بازارهای جهانی تجارت می شود.

پول های مجازی به دو دسته متمرکز و غیرمتمرکز تبدیل می شوند. پول های مجازی غیرمتمرکز اصطلاح ارزهای رمزپایه یا ارزهای دیجیتال نامیده می شود. پول های مجازی متمرکز زیر نظر یک شرکت یا موسسه واسطه ای خاص فعالیت می کنند. مثلا پی پال یک پول مجازی متمرکز است.

ارزهای دیجیتال از فناوری غیرمتمرکز استفاده می کنند و به کاربران امکان پرداخت امن و ذخیره پول را بدون نیاز به ثبت نام یا استفاده از بانک ها و سازمان های واسطه می دهند. اکثر ارزهای دیجیتال روی پایگاه داده توزیع شده ای به نام بلاک چین اجرا می شوند. بیشتر واحد های اصلی ارز دیجیتال (به جز توکن ها) توسط یک فرآیند به نام استخراج یا ماین تولید می شوند.

ارزهای دیجیتال به منظور امنیت و ناشناس بودن ساخته شده اند. تقلب درتراکنش های ارزهای دیجیتال جایگاهی ندارد. کسی مالک آن ها نیست و کسی نمی تواند آن ها را متوقف یا هک کند. آن ها غیرمتمرکز هستند و واسطه ها را حذف می کنند.

استفاده از ارزهای دیجیتال نیاز به ثبت نام یا مدارک ندارد. فرایند استخراج برای همه مقدور است و همه می توانند با سخت افزار های مناسب از آن کسب درآمد کنند.

این در حالی است که، علی دیواندری، رئیس پژوهشکده پولی و بانکی درباره جایگاه ارز رمزها در ایران توضیح داد: ارزهای دیجیتال در کشور ما در مرحله مطالعه و بررسی است که اگر به این ارزها به عنوان یک وجه حامل دیده شود، بحث پول مطرح می شود. اما اگر به عنوان یک اوراق بهادار نگاه شود، نیازمند قانون گذاری از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار است. همچنین اگر به عنوان یک کالا در نظر گرفته شود، نیازمند مقررات گذاری از سوی بورس کالا است. در همین حال اگر به عنوان یک سیستم پرداخت به آن نگاه شود، نیازمند قانون گذاری و رگولاتوری از سوی بانک مرکزی است؛ پس باید جایگاه این ارزها مشخص شود .

https://sarmayegozarionline.ir/vdciqraz.t1apy2bcct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما