تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۰۶
جالب است ۰
در حال حاضر ۳۲ صندوق قابل معامله در بازار سرمایه ایران فعال هستند که ارزش آنها حدود ۸۳ هزار میلیارد ریال اعلام شده است.
ارزش صندوق‌های قابل معامله به ۸۳ هزار میلیارد ریال رسید
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،صندوق قابل معامله(exchange-traded fund) گونه‌ای از صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک می‌باشد که امکان پیروی از بازده یک شاخص معین را فراهم می‌آورد و سهام آنها همانند سهام شرکت‌های عمومی، در بورس اوراق بهادار قابل معامله است.

فعالیت اصلی این صندوق‌ها، سرمایه‌گذاری در اوراق بهادار یا دارایی‌های فیزیکی است که به‌عنوان دارایی پایه صندوق، در نظر گرفته می‌شوند. بنابراین عملکرد هر صندوق، به عملکرد دارایی پشتوانه آن بستگی دارد.

از سوی دیگر بر اساس لایحه آزادسازی سهام عدالت که چندی پیش اوسط دولت به مجلس ارائه شد، قرار است آزادسازی این سهام در آینده از طریق صندوق قابل معامله پیشنهاد شده است.

بر این اساس نگاهی به آمارها نشان می‌دهد در حال حاضر 32 صندوق قابل معامله(ETF) در بازار سرمایه ایران فعال هستند که ارزش آنها حدود 83 و 435 هزار میلیارد ریال است.

در این میان صندوق سرمایه‌گذاری پروژه آرمان پرند مپنا با 31 هزار و 715 میلیارد ریال بزرگترین صندوق ETF است و در پی آن صندوق سرمایه‌گذاری اعتماد آفرین پارسیان با 9 هزار و 554 میلیارد ریال، صندوق‌های قابل معامله آرمان آتی کوثربا 7 هزار و 503 میلیارد ریال، امین یکم فردا با 5 هزار و 89 میلیارد ریال، پاداش سهامداری توسعه یکم با 5 هزار و 32 میلیارد ریال و صندوق پاداش سهامداری پارند پایدار سپهر با 5 هزار و 29 میلیارد ریال و به ترتیب در رتبه های دوم تا ششم بزرگترین صندوق های ETF بازار سرمایه قرار دارند.

همچنین صندوق‌های سرمایه گذاری سپهر اندیش نوین، توسعه اندوخته آینده، تجارت شاخصی کاردان و درآمد ثابت کیان در مکان‌های هفتم تا دهم جدول بزرگترین صندوق‌های ETF ایستاده‌اند.

https://sarmayegozarionline.ir/vdceew8z.jh8xni9bbj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین