تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۰۵
جالب است ۰
مدیرعامل کارگزاری بانک سامان :

چشم انداز بازار سرمایه برای سال ۹۷ روشن است

ورود شرکت ها به بورس، محرک ورود سرمایه گذاران جدید
مدیرعامل کارگزاری بانک سامان، چشم انداز بازار سرمایه را برای سال آتی روشن پیش بینی کرد و گفت: اگر روند اقتصادی و سیاسی همین باشد که هست و فشار خارجی نداشته باشیم، سال ۹۷ می تواند سال بسیار خوبی باشد.
چشم انداز بازار سرمایه برای سال ۹۷ روشن است
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین، حمیدرضا مهرآور ، اظهار داشت: وضعیت بازار خوب است و همان گونه که پیش بینی می شد، ما هرچه بیشتر به انتهای سال نزدیک می شویم، شرکت ها صورت های مالی بهتری ارائه می دهند .

این کارشناس بازار سرمایه افزود: امسال سقف رکورد شاخص شکسته شد و روند مثبت تری داشتیم و تصور می رود سال آینده نیز روند ، خیلی بهتر از امسال خواهد بود.

مدیرعامل کارگزاری بانک سامان، با اشاره به اینکه امسال سال خوبی برای بازار سرمایه بود، تصریح کرد: با فرض ادامه روند فعلی و با توجه به برآیند مثبت خبرهای پیرامونی بازار سرمایه و ادامه روند صعودی، به نظر می رسد، تحولات مثبت سال جاری مقدمه ای بر رشد بازار در سال‌های بعد باشد.

مهرآور تصریح کرد: اگر سهامداران از هم اکنون به آینده بازار امیدوار و از نقدشوندگی سهام خود مطمئن باشند نقدینگی از دیگر بازارها از جمله  بانک ها، به سوی بازار سهام حرکت خواهد کرد .

این کارشناس بازار سرمایه با مثبت توصیف کردن ورود شرکت های جدید به بازار سرمایه گفت: این تحول به خودی خود یک مزیت محسوب می شود؛ ضمن اینکه ورود شرکت های جدید به بازار سرمایه می تواند  محرک و مشوقی برای ورود سرمایه گذاران جدید هم باشد. چرا که غالبا شرکت هایی که عرضه می شوند سود خوبی عاید سرمایه گذاران می کنند و هر بار افراد بیشتری تشویق به دریافت کد بورسی  می شوند .

وی با بیان اینکه ورود شرکت های جدید به بازار سرمایه می تواند عمق و کارایی بازار را افزایش دهد گفت: غالبا معیارهای سنجش عمق بازار سرمایه، از طرفی مبتنی بر تعداد سرمایه گذاران فعال و از طرف دیگر تعداد شرکت های عرضه شده در بازار سرمایه است.

مدیرعامل کارگزاری بانک سامان در پایان گفت و گو با سنا تاکید کرد: هر چه شرایط ورود شرکت ها به بازار سرمایه تسهیل شود، به همان نسبت عمق بازار هم  افزایش خواهد یافت.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcdsx0f.yt0sk6a22y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین