تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۱۸
جالب است ۰
به دنبال تشدید منازعات تجاری میان چین و آمریکا و افزایش اختلافات طرفین، پکن اعلام کرد در آینده خرید هواپیمای مسافربری را کاهش خواهد داد.
رویارویی تجاری چین و آمریکا، پکن خرید هواپیما را کاهش می دهد
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،اداره امور اقیانوسیه و آمریکای وزارت خارجه چین در بیانیه ای از سیاست های تجاری آمریکا علیه پکن بشدت انتقاد کرده و آورده است با توجه به برخی از مسایل موجود و در راستای اتکای چین به توانایی های خود، در آینده خرید هواپیمای مسافربری از آمریکا کاهش خواهد یافت.

بویینگ شرکت هواپیمایی آمریکایی است که براوردها نشان می دهد نزدیک به 60 درصد از بازار چین را در اختیار دارد بخش دیگری از این بازار نیز در اختیار ایرباس است.
بیانیه این اداره که در آن بارها آمریکا به دلیل اقدامات تجاری ضد چین مورد هجمه قرار گرفته است می افزاید چین دیگر توان ساخت بسیاری از کالاها و فن آوری آن را در اختیار دارد و در آینده خرید میکروچیب ها و بسیاری از اقلام و وسایل الکتریکی نیز از آمریکا کاهش خواهد یافت.
این بیانیه گزارش سالانه سیاست تجاری آمریکا برای سال 2018 را که سازمان تجارت بین المللی این کشور منتشر کرده به باد انتقاد گرفته و آورده است.
در سیاست سالانه تجاری آمریکا از چین و روسیه انتقاد شده و آنها دارای سیاست خصمانه توصیف شده اند.
بیانیه چین می افزاید که این کشور هرگز درهای تجارت به روی دنیا را نبسته بلکه فضا را بازتر کرده و در سال 2017 میلادی بیش از 30 درصد از رشد اقتصادی جهان به چین وابسته بوده است.
بسیاری از کشورها به آمریکا هشدار داده اند که جنگ تجاری با چین به صلاح این کشور نیست و پکن نیز تایید کرده است در چنین صورتی خود را آماده برخورد تجاری خواهد کرد.
در سند تجاری آمریکا آمده است چین دارای جایگاه اقتصاد بازار نیست و نباید اجازه داد این کشور در زمینه های دولتی و بازار نفوذ کند زیرا با این کار مقررات سازمان تجارت جهانی را خدشه دار می کند.
وزارت خارجه چین در بیانیه خود سیاست های تجاری آمریکا را مورد حمایت قرار داده و از وضعیتی که واشنگتن برای پکن ایجاد کرده ابراز نگرانی نموده است.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcfc0dy.w6dm0agiiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما