تاریخ انتشار :سه شنبه ۸ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۵۱
جالب است ۰
بازار سرمایه نسبت به سایر بازار ها شرایط بهتری برای سرمایه گذاری دارد و تجمیعی از حوزه های مختلف اقتصاد به شمار می رود.
مزیت های چندگانه بورس نسبت به دیگر بازارها
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،محمدرضا زمانی فر، تحلیلگر شرکت مشاور سرمایه گذاری ایده مفید ،گفت: بازار سرمایه برای سرمایه گذاری نسبت به سایر بازار ها از امنیت بیشتری برخوردار است و در اقتصاد، انتقال نقدینگی و سرمایه به بازار ارز و طلا سرمایه گذاری به شمار نمی رود.

وی با بیان اینکه سرمایه گذاری در بازار سکه و ارز تنها کاهش قدرت خرید سرمایه گذار را پوشش می دهد، گفت: در بازار سرمایه شرایط متفاوت است. در این بازار علاوه براینکه کاهش قدرت خرید پوشش داده می شود، یک ارزش افزوده جدید نیز به وجود می آید.

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به تفاوت دیگر بازار سرمایه و ارز گفت: بازار ارز صرفا یک متغیر دارد و تنها با آن متغیر بازده نصیب سرمایه گذار می شود. این موضوع در بازار سرمایه کاملا متفاوت است. در این بازار ریسک بین صنایع و شرکت های مختلف توزیع می شود، به همین دلیل این متنوع سازی تا حدی ریسک بازار را برای سرمایه گذاران کاهش می دهد.

تحلیلگر شرکت مشاور سرمایه گذاری ایده مفید در قسمت دوم اظهاراتش با اشاره به امنیت بازار سهام برای سرمایه گذاری گفت: هرچند انتشار اوراق جدید با نرخ 20 درصد، تا حدی به جذب سرمایه ها منجر شد اما به دلیل اینکه پیش از این سود صندوق های با درآمد ثابت برای سرمایه گذاران بازار سهام در محدوده 19 درصد قرار داشت  انتظار نمی رود بازار سرمایه از این حیث دچار آسیب شود.

این کارشناس در ادامه بیان کرد: در خصوص بازار دلار نیز، شرایط ارزی کشور همچنان به ثبات نرسیده و همچنان این چشم انداز وجود دارد که دلار بار دیگر با نوسان شدید مواجه شود. در این بین بازار سهام (شرکت هایی که به صورت مستقیم و غیرمستقیم به بازار ارز متصل هستند) گزینه مطلوبی برای سرمایه گذاری به شمار می رود.

وی در ادامه افزود: با سرمایه گذاری در این شرکت ها جدا از اینکه این شرکت ها ریسک قیمت ارز و تورم را حفظ می کنند می توانند یک ارزش افزوده جدید نصیب سهامداران خود کنند.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcau6n6.49ney15kk4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین