تاریخ انتشار :دوشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۰۵
جالب است ۰
معاون وزیر کشاورزی گفت: کمتر از یک ماه تا خرید تضمینی محصولات کشاورزی باقی مانده اما هنوز نرخ‌های خرید از سوی شورای اقتصاد تصویب و ابلاغ نشده که امیدواریم به زودی اعلام شود. البته کشاورزان نگران نباشند، چراکه وزارت کشاورزی به موقع خرید تضمینی را انجام می‌دهد.
فصل خرید تضمینی رسید؛ نرخ‌ها نرسید!
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،عبدالمهدی بخشنده ، اظهار کرد: خرید تضمینی محصولات کشاورزی در سال زراعی 1397 از ابتدای سال آینده آغاز می‌شود اما هنوز تکلیف نرخ‌هایی که باید توسط شورای اقتصاد تصویب و ابلاغ شود، مشخص نیست و همه چیز در انتظار این مصوبه معطل مانده است.

وی افزود: به طور معمول دستورالعمل‌های خرید تضمینی محصولات کشاورزی و آیین‌نامه‌های مربوط به آن براساس مصوبه شورای اقتصاد تنظیم و به استان‌ها ابلاغ می‌شود، اما هنوز مصوبه‌ای از این شورا به وزارت جهاد کشاورزی ابلاغ نشده است و امیدواریم به زودی این کار انجام شود.

معاون برنامه‌ریزی اقتصادی وزیر جهاد کشاورزی در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که آیا اختلاف نظر وزیر جهاد کشاورزی با اعضای شورای اقتصاد در تصویب نرخ‌های پیشنهادی وزارت جهاد کشاورزی عامل تاخیر در این نرخ‌ها بوده است؟ ادامه داد: هر ساله وزارت جهاد کشاورزی نرخ‌های پیشنهادی خود را برای خرید تضمینی محصولات کشاورزی به شورای اقتصاد تقدیم می‌کند و هیچ سالی این نرخ‌ها عینا تصویب و ابلاغ نشده و هرساله با تاخیرهایی همراه بوده است، اما طبیعتا وزارت جهاد کشاورزی به عنوان متولی حمایت تولیدکنندگان بر نرخ‌های پیشنهادی خود اصرار داشته است.

بخشنده با بیان این‌که انتظار داریم هرچه سریع‌تر نرخ‌های تضمینی محصولات کشاورزی تصویب و ابلاغ شود، تاکید کرد: کشاورزان و بهره‌برداران بخش کشاورزی به هیچ وجه نگران خرید تضمینی محصولات‌شان نباشند، چراکه وزارت جهاد کشاورزی براساس وظیفه قانونی خود به موقع محصولات کشاورزی مشخص شده در قانون را از کشاورزان خریداری می‌کنند.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcftxdy.w6dmeagiiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما