تاریخ انتشار :دوشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۳۱
جالب است ۰
معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی پیش بینی کرد تا پایان امسال ۱۰ ملیون تن شیر و نزدیک به یک میلیون انواع لبنیات صادر شود.
تولید ۱۰ میلیون تن شیر و صادرات ۱ میلیون تن لبنیات
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین، حسن رکنی گفت: تاکنون 9.6 میلیون تن شیر در کشور تولید و 805 هزار تن انواع لبنیات در 10 ماهه امسال صادر شده است.

وی افزود: 10 درصد انواع محصولات لبنی ایران به سایر کشورها و اخیرا به بعضی از ایالت های آمریکا صادر شده و مابقی آن نیاز داخلی را به طور کامل تامین کرده است.

رکنی، درصد خوداتکایی تولید شیر در کشور را 108 درصد عنوان و تصریح کرد: میانگین مصرف سرانه شیر در دنیا برای هر نفر 109 کیلوگرم و در ایران 110 کیلوگرم می باشد.

وی اظهار داشت: با این حال وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی می گوید مصرف سرانه شیر در کشور باید به 150 تا 160 کیلوگرم برای هر نفر برسد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در ادامه ضریب خوداتکایی تولید گوشت قرمز در کشور را 90 درصد عنوان کرد و گفت: 820 هزار تن گوشت قرمز در داخل تولید و حدود 100 هزار تن از سایر کشورها تامین می شود.

وی اضافه کرد: در گذشته گوشت منجمد وارد می شد اما با توجه به تغییر ذایقه مردم، بخشی از واردات به گوشت گرم اختصاص یافته است.

رکنی افزود: مصرف سرانه گوشت قرمز در ایران 11.5 کیلوگرم برای هر نفر می باشد.

وی در ادامه بر اصلاح نژادی در صنعت مرغداری کشور تاکید کرد و اذعان داشت: طی پنج سال اخیر نزدیک به 15 درصد از صنعت مرغ کشور اصلاح ساختار شده و در زنجیره های تامین قرار گرفته است.

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی در ادامه ظرفیت تولید مرغ تخم گذار در کشور را نسبت به دنیا مثبت ارزیابی و تصریح کرد: ظرفیت تولید تخم مرغ در ایران 1.3 میلیون تن می باشد.

وی با بیان این که امسال 930 هزار تن تولید تخم مرغ داشتیم، گفت: به علت شیوع بیماری آنفلوانزای پرندگان تا امروز بیش از 25میلیون قطعه از جمعیت طیور تخم گذار معدوم شده که بخش زیادی از آن با ظرفیت هایی که داشته ایم جایگزین و در نیمه دوم دی نیز بخشی از کمبود تخم مرغ از طریق واردات تامین شد.

رکنی با این حال افزود: تراز تجاری تخم مرغ در کشور مثبت است .

وی سرانه مصرف تخم مرغ در ایران را 11.5 کیلوگرم و در دنیا را 9.5 کیلوگرم برای هر نفر عنوان کرد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی اظهار داشت: ما قادریم بالای 100 درصد نیاز کشور تولید تخم مرغ داشته باشیم و 10 درصد آن را هم صادر کنیم.

وی با اشاره به پروژه های اقتصاد مقاومتی تصریح کرد: در چارچوب سیاست های اقتصاد مقاومتی به دنبال آن هستیم که تولید شیر را تا سال 1400 به 12.5 میلیون تن و تولید گوشت قرمز را به 920 هزار تن برسانیم .

رکنی افزود: توسعه اصلاح نژاد دام سبک بومی و ایجاد ترکیب های ژنتیکی دام سبک و پر بازده از دیگر برنامه های ما در چارچوب این سیاست است.

https://sarmayegozarionline.ir/vdca6wn6.49nei15kk4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما