تاریخ انتشار :شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۱۰
جالب است ۰
پذیره نویسی صکوک ۷۰۰ میلیارد تومانی ایران خودرو ؛

رکورد تامین مالی بخش خصوصی شکسته شد

امروز پنجم اسفندماه پذیره نویسی ۷۰۰ میلیارد تومانی صکوک شرکت ایران خودرو با حضور جمعی از مسئولان شرکت بورس و اوراق بهادار تهران، شرکت ایران خودرو، تامین سرمایه لوتوس پارسیان، تامین سرمایه امید و بانک ملت در محل شرکت بورس برگزار شد.
رکورد تامین مالی بخش خصوصی شکسته شد
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،در ابتدای نشست خبری این عرضه، روح الله حسینی مقدم معاون ناشران و اعضای شرکت بورس با بیان اینکه انتشار این صکوک در واقع اعلام فراخوان به تمام بنگاه‌ها برای تامین مالی از طریق بازار سرمایه است، افزود: شرکت ایران خودرو که سال‌ها است در بورس حضور دارد، امروز توانست از ابزارهای تهیه شده در بازار سرمایه تامین مالی انجام دهد.

حسینی مقدم ادامه داد: امروز ارزش بازار بدهی در بورس تهران به بیش از 11 هزار میلیارد تومان رسیده که این رقم در چند سال گذشته حدود یک هزار میلیارد تومان بوده است. این در حالی است که در سال 96 بیش از 2 هزار میلیارد تومان به ارزش بازار بدهی اضافه شده است.
در ادامه این مراسم علی تیموری شندی مدیرعامل تامین سرمایه لوتوس پارسیان  اظهار کرد: امروز 700 میلیارد تومان صکوک با نرخ 18 درصد برای صنعت خودرو منتشر می‌شود که با توجه به گردش مالی این صنعت و ظرفیت بازار سرمایه جا برای تامین مالی بیشتر وجود دارد.
تیموری شندی اضافه کرد: ابزار برای تامین مالی در بازار سرمایه وجود دارد و با توجه به اینکه بازار سرمایه از رشد قابل توجهی برخوردار است، ظرفیت انتشار اوراق بیشتر نیز در اختیار است.
ابوترابی مدیر مدیریت دارایی مرکزی بازار سرمایه سازمان بورس نیز با اشاره به نقش تامین مالی از طریق بازار سرمایه در اقتصاد گفت: انتشار صکوک برای ایران خودرو بزرگترین تامین مالی در بخش خصوصی کشور است که موافقت اصولی آن در تاریخ 20 شهریور توسط سازمان بورس انجام شد و بزرگترین مشکل تاخیر در انتشار آن بحث ضمانت بود که با همکاری بانک ملت حل شد.
وی افزود: انتشار 5 هزار میلیارد تومان اوراق منفعت جهت تامین مالی دولت توسط وزارت اقتصاد در دستور کار قرار گرفته و با نظر سازمان بورس امیدواریم که تا پایان سال انجام شود. هدف انتشار این اوراق بازپرداخت اصل اوراق منتشر شده سال پیش است.
در ادامه اسمائیل زاده معاون مالی امور صنعتی ایران خودرو نیز بیان کرد: پس از سال 84 این اولین انتشار اوراق توسط ایران خودرو است که در راستای حضور جدی این شرکت در بازار سرمایه انجام شد. بحث هزینه در تامین مالی از اهمیت بالایی برخوردار است که اوراق صکوکی که امروز منتشر شد از نظر هزینه تفاوت چندانی با تسهیلات جاری ایران خودرو ندارد.
به گفته وی، بحث زمان بر بودن تامین مالی از طریق بازار سرمایه نیز دیگر مشکل این بخش است.
اسمائیل زاده ادامه داد: به دنبال انتشار اوراق برای نیاز صنعت خودرو کشور هستیم که این کار تا حد زیادی نیز جلو رفته است و امید داریم که در سال 97 انجام شود.

https://sarmayegozarionline.ir/vdci33az.t1arv2bcct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

پیش بینی شما از شاخص بورس تا انتهای سال
بیش از دو میلیون
کمتر از دو میلیون
آخرین عناوین