تاریخ انتشار :دوشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۵۰
جالب است ۰
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس از تاثیر بسته بانک مرکزی بر کاهش قیمت دلار خبر داد.
تاثیر بسته بانک مرکزی بر کاهش قیمت ارز
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین، محسن کوهکن با اشاره به بسته بانک مرکزی برای کاهش التهاب از بازار ارز، اظهارداشت: نباید به کارهای کارشناسی شده دولت بدبینانه یا خوش بینانه نگاه کرد، آفت این روزهای کشور این است که به تصمیمات اقتصادی یا بدبینانه یا خوش بینانه نگاه می شود، این در حالی است که باید با دیدگاه واقع بینانه به تصمیمات پرداخت.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در توضیح نگرش واقع بینانه، بیان داشت: برای نگرش واقع بینانه باید فرصت معقولی در نظر گرفته شود تا آثار تصمیم گیری خود را نمایان کند، بنابراین فکر می کنم مقداری حوصله و صبر کنیم تا آثار تصمیمی که در خصوص کنترل بازار ارز گرفته شده مشاهده شود.

نماینده مردم لنجان در مجلس دهم شورای اسلامی با تاکید بر اینکه تصمیمات اقتصادی به سرعت آثار خود را نشان می دهد، گفت: با این حال برای بررسی ایرادات اساسی تصمیم اخیر دولت برای کاهش التهاب از بازار ارز باید مقداری حوصله کرد؛ همچنین منتظر تصمیمات بعدی دولت در این زمینه هستیم.

وی با بیان اینکه با اجرای این بسته قیمت ارز کاهش پیدا کرده است، ادامه داد: هر تصمیمی که اتخاذ می شود افرادی محسوس و نامحسوس آثار این تصمیم گیری اقتصادی را دنبال می کنند بنابراین منتظر تصمیمات بعدی هستیم تا پازل حرکتی دولت مشخص و تاثیر آن بر قیمت ارز نمایان شود.

کوهکن با بیان اینکه تصمیم گیری های دولت در نهایت منجر به کاهش بیشتر قیمت ارز می شود، گفت: اگر تصمیمات دولت در راستای تعریف درست از مدیریت کردن بازار ارز باشد انتظار داریم که قیمت دلار کاهش بیشتری پیدا کند.

آیا ارز ارزانتر می‌شود

این نماینده مجلس تاکید کرد: کاهش چند روزه قیمت ارز به دلیل تاثیر روانی و کار کارشناسی دولت و بانک مرکزی است، با این حال برای ارزیابی قاطعانه باید تا باقی تصمیمات دیگر دولت صبر کرد.

وی با اشاره به برخورد با صرافی ها و افرادی که ارز را آزاد و بدون تعهد خرید و فروش می کردند، بیان داشت: اصل چنین کاری باعث راکد شدن فضای کاذب افزایش تقاضا برای ارز شده است.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی به تاثیر این برخوردها و دستگیری ها اشاره کرد و گفت: اطلاعات مناسبی بعد از این دستگیری ها و رسیدگی قضایی احصا می شود که برای ایجاد و حفظ تعادل در بازار ارز می تواند موثر باشد.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcdfj0f.yt0xx6a22y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما