تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۴۶
جالب است ۰
در پایان معاملات شاخص کل متاثر از معاملات منفی نمادهای فولاد، فارس و خودرو با افت حدود ۱۲۹ واحدی به ارتفاع ۹۸,۳۰۰ رسید.
از سر گیری دوباره افت قیمت‌ها در بورس
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین، در پایان معاملات شاخص کل متاثر از معاملات منفی نمادهای فولاد، فارس و خودرو با افت حدود 129 واحدی به ارتفاع  98,300 رسید که در این بین علیرغم جو منفی اکثر گروه ها و نمادها، با خریدهای همزمان بلوکی حقوقی در درصدهای مثبت نمادهای ومعادن و شبندر از ریزش شاخص کل جلو گیری شد و بیشترین تاثیر مثبت را بر آن نظاره‌گر شدیم.

در گروه فلزی مثل سایر گروه های بازار جومنفی حاکم بود در این میان نماد ذوب که دیروز در واکنش به خبر موافقت مجلس با افزایش سرمایه به صف خرید رسیده بود امروز را در حاشیه 3 درصد منفی به پایان برد، از طرفی دو نماد فسپا و فجر از این گروه صف فروش تشکیل دادند در مقابل فنورد و فمراد با رشد 5 درصدی صف خرید بودند.
گروه شیمیایی نیز جو متعادل و منفی داشت، در این گروه نماد تازه وارد شوینده با افت 2 درصدی اولین روز منفی خود را تجربه کرد.
از سویی دیگر پالایشی‌ها به جز نمادهای شنفت، ونفت، شبندر و شاوان که در بازه مثبت جزئی نوسان کردند، مابقی همگی افت قیمتی متعادل داشتند.
خودرویی ها نیز سرخ پوش بودند درحالیکه ابتدای بازار خاور صف خرید سنگین داشت در میانه بازار صفش را عرضه کرد و به رشد 2 درصدی کفایت کرد در این گروه بیشترین رشد قیمتی به خوساز در حاشیه 4 درصد مثبت تعلق گرفت.
از دلایل مهم منفی شدن  بورس، فروش اواراق سپرده با سود مشارکت 20درصد توسط سیستم بانکی است که باعث کوچ نقدینگی از بورس به بانک می‌شود. به این ترتیب روز جاری ارزش معاملات کل بورس 203 میلیارد تومان و حجم معاملات 997.7 میلیون برگه سهم بود که در مقایسه با روز قبل کاهشی بود.

امروز ثنوسا و خکاوه که به دلیل رشد بیش از 20 درصدی متوقف شده بودند پس از شفاف سازی به گردونه معاملات بازگشتند، در جریان معاملات روز جاری ثنوسا صف فروش شد  درحالیکه خکاوه با رشد 4.9 درصدی قیمت پایانی به معاملاتش خاتمه داد. همینطور نماد وتوسم پس از تقسیم سود بالای 780 ریال معادل 159 درصدی در مجمع بازگشایی شد. بفجر نیز پس از مجمع فوق العاده و انتخاب اعضای هیات مدیره به گردونه معاملات بازگشت. در مقابل نماد قزوین به دلیل افشای اطلاعات با اهمیت گروه الف و کنور به دلیل افشای اطلاعات با اهمیت گروه ب متوقف شدند.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcg379q.ak9qq4prra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین